fredag, juni 13, 2008

A check day

Städning av hela jäkla huset - check! (och jag ansvarar "bara" för plockning, det tog till 12 iaf)

Ofrivillig måste känsla av att sortera strumpor och bygga framtida strumpsorteringssystem -check!

Röja klart i trädgården - ehm, tonight.

Sortera in allas kläder och konstatera att vi har för många - check !

Strykhög eliminerad - check !

Kärleksmums - check !

Pinjatan - på tork så halvcheck

Planera 5 kampen - check !

Ringa måste jobbsamtal - check !

Handla tårtor, överraskning till pinjatan - med H efter skolan...

Distrubrera gårdagens bilder av skolavslutning till intresserade föräldrar - check !

Ringa skolmyndigheten om svenska som homeschooling inför hösterminen till barnen - check !

UBS Bank hämta gratis biljetter till matchen på piazzan (tjoho hur kom det sig?) -check !

Ladda karmerans batterier - check !

Imorgon är det barnkalas, 16 8 åringar invaderar. Och de pratar alla italienska. Mamma Mia, diò, help ytismorsan!

9 kommentarer:

Solrosfrö sa...

Lycka till imorgon med kalaset! Lägg fötterna högt sedan på piazzan och njut av Sveriges vinst ;D

Kajsa sa...

Jag tror jag dör! Har du gjort allt det där idag? Oj, nu känner jag mig som en zombie som går här hemma och vegeterar... ;-) Fast jag har klippt gräset i alla fall!

Anonym sa...

Kära hjärtanes. Jag tror du har glömt nåt - att du är gravid!

Hoppas kalajset varit kul, för alla inblandade. Och ha en finfin helg!
Kramar

Kajsa sa...

Förresten: Får jag lägga till dig i min "bloggar-jag-gillar-lista" som ännu inte finns men nu ska bli verklighet?

Var dags glimtarn sa...

Jessika - jag är så slut jag kan bli just nu. Envisades med att köpa en stor tung jättemelon till kalaset, inte så bekvämt at tbära när man är gravid....

Kajsa - och mer nu...vissa dagar är jag som en duracell....


Zäta - ja, jag nonchade det idag :)

Kajsa - givetvis cara!

Anonym sa...

Lycka till med barnkalaset, det blir säkert bra! Försök vila lite innan om det går så att du inte kör helt slut på dig.
/Anna S.

Var dags glimtarn sa...

Anna S - Tack!

Anonym sa...

På tal om strumpor; vi använder clips speciellt gjorda för att haka fast "strumpparen" i och som åker med in i tvättmaskinen och in i garderoben tills man tar av dem igen: knasig beskrivning men dom är suveräna.
Maya.

Var dags glimtarn sa...

Hej Maya! Kul att du sätter avtryck här. Det låter som en toppenpryl :)