torsdag, juni 12, 2008

It is a sound, not a light

Men det visste jag ju. Ändå frågade jag om det blev ljust där inne när ultraLJUDET gjordes. Just nu undrar jag om jag lämnat min hjärna någonstans. Vore rätt befriande att återfå den.

Som sina syskon är denna baby en snittunge. Alla värden perfekta, växt som mediankurvan visar att en snittbaby växer. Liksom sin storasyster lekte Juno med navelsträngen. Inte så vanligt att se sa vår läkare. Drog, snurrade runt den, om och om igen. Tecken på att ögonen är öppna? Glömde fråga. Aktiv liten. Svår att mäta. Igen, långt ultraljud. Kul för pappa och mamma beskådare. Tänk om man visste vad Juno känner när det är ul.

Inte ens BM sa att hon kunde se om det var en pojke eller en flicka. Surprise även för henne då.

MammaMu har gått upp 2 kilo totalt. Ja ja, det kommer. Jag äter i allafall flera mellanmål just nu. Rätt hungrig alltså. Men fortfarande främst på frukt. Och rågbröd. Suschi. Kycklingwraps. Ok, listan kan göras lång...

9 kommentarer:

Var dags glimtarn sa...

För mina egna noteringar har jag nu gått klart vecka 17. 17+0 som det heter på gravid språk. 17+1 imorgon.Då inne i vecka 18. Snurrigt språk.

Anna sa...

UL är fantastiskt! Och det är kul att få följa dina.

Jag minns att jag fick hela fyra UL med Loppan, då boendes på annan ort. Med Lillebror fick vi bara två. Det första i v 17/18. Innan dess kunde jag vara skengravid, tyckte jag. Allt jag ditintills hade gjort var att kissa på en sticka... Ett UL ger så mycket större verklighetsförankring.

Karin sa...

Snittbaby är bra, min doktor sa att bebisarna får hemskt gärna bli genier när de är födda men i magen ska de vara medelmåttor! Min är något större än (det israeliska) snittet, men det är ju hennes föräldrar också så det är ju inte så oväntat.

Jag gjorde första UL i vecka 7 och nu har jag säkert gjort 10 st (är i v 35 nu). Det är helt normalt här - lite överdrivet kan jag tycka!

Var dags glimtarn sa...

Karin - Ja de får vara hur "snittiga" de vill för mig, i och utanför : ) Jag ar gjort tre UL och är i vecka 18 precis då, här gör man 5 stycken det tyckte jag var överdrivet! :D Spännande med bara 5 (mer eller mindre) veckor kvar!!

Var dags glimtarn sa...

Anna - ja varje gång så blir det verkligt! Mitt tredje so far, men däremellan känns det ändå overkligt.... (fast magen växer ju)

Peace in mind sa...

Vilken härlig känsla, att din lilla snittunge lajar runt med navelsträngen där inne. Liksom svindlar när jag tänker på det:)

Var dags glimtarn sa...

Anna - :D! En lekfull liten en....

smultron sa...

Åh va härligt att allt var som det ska och att Juno roar sig så bra därinne!

Var dags glimtarn sa...

Smultron - Det verkar vara navelsträngs party, ett avbrott ifrån poolbygget kanske :)