torsdag, juni 26, 2008

Madonna

Tjejer kan. Kommer ni ihåg sådana gamla slogans. De retade gallfeber på mig som barn. Jag fattade inte varför man sa sånt dumt om självklarheter. Rent av fördummande.

Jag är gravid i början av 6:e månaden, vår tredje lilla skatt. Mitt bolag är inne på sitt andra verksamhetsår. Det har gått över förväntan. Det är bara att tacka sin stjärna eller nåt så länge det varar. Att det går att kombinera med barn och mer ledighet än jag någonsin tidigare haft i mitt arbetsliv som anställd.

Idag vann jag ett nytt kontrakt, med start i augusti/september, som löper till januari. Fast jag är gravid i 6:e månaden och ska föda ett litet barn däremellan. Det är nya tider. Eller så har vi alla insett att tjejer kan. Att även gravida tjejer kan. Men gud det där kändes tom fånigt att skriva.

Det känns som om jag kan kliva på semestertåget nu. Fast jag just kommit in i säljartagen. Jag som är en producent, gillar att jobba i kulisserna på stora bolag, research, finna rätt frågor och bedöma svar och sen dra mig ur efter leverans. Men lilla Juno kanske är en säljare. Eller så har jag funnit en ny sida av mig själv jag faktiskt känner att jag någonstans omvärderar och gillar.

8 kommentarer:

Anonym sa...

Hejja Vardags!!
Det later driftigt och roligt! Grattis till nytt uppdrag och ha en trevlig semester.

Abbracci Asa

Dubbelörn sa...

Härligt vännen! Självklart du ror i land med detta. Det är stor skillnad att vara skepparen på skutan än slaven som sköter båten *asg*.

Tror du är en duktig människokännare, en som snabbt kan göra en bedömning av läget ;). Det är precis de egenskaperna som är din styrka i ditt jobb, eller hur? ;) Den styrkan som även kan se vad du själv grejar o inte grejar.

Håll i hatten bara,Juno gungar säkert i båten...

Kramar

Var dags glimtarn sa...

Åsa - Grazie, nu känner jag mig malligt glad, det är ett stort kontrakt att vinna för lilla jag. Toppen helt enkelt :) Buona vacanze anche a te!

Dubbelörnen - du har ju helt rätt. Nästan enklare att vara skeppare, eller....det är lättare! :) Ja jag vågar nog säga att jag är en bra kännare...kram

C. Meow sa...

Grattis till nya kontraktet! Det om något är väl ett bevis att ditt sätt att kombinera barn, familj och en intressant karriär funkar bra.

Kram och klapp på Juno :)

Dubbelörn sa...

Kännare är väl ditt signum ;). Annars skulle du väl inte ha det jobbet heller... *skrattar*.

kram

Solrosfrö sa...

Grattis och halleluja ;D

Var dags glimtarn sa...

Camilla - tack!

Dubbelörnen - :)

Jessika - Ha ha hallelulja är rätt ord här *S*

Anonym sa...

Woho!! You go girl.

Så jäkla härligt att saker och ting bara flyter på. Varför ska livet stagniera bara för att man blir gravid? Det rä så dumt att jag vill slå den som påstår motsatsen.

Ha en fin dag.