onsdag, juni 25, 2008

Uppäten

Jag äter upp allt, och mycket. Men samtidigt blir jag uppäten. Jag står stilla. Men säg, det är väl normalt det med? 2 kilo tyngre på 20 veckor. Jag kan inte vara den enda. Måste läsa på....

Juno sparkar nu, kring 23 varje kväll. Hallå, jag vill faktiskt sova då. Kanske motionerar Juno för mycket där i magen. Eller så äter Juno upp mig. Jag ser knappast mager ut, mer normal looking, men har svalt en basketboll.

Igår i Gbg köpte jag en klänning i favoritmärke, i finaste blå och töjbart 100 % bomull, i min vanliga storlek. Skärpet i midjan behövs inte alls. Går inte heller att knäppa runt Juno, så in i garderoben till framtida smalare dagar.

Jag tycker tajt är snyggt om gravvomagar, jag tycker potbellys är snygga. Jag vågar vägra gravidkläder en stund till. Jag toppar med chanels svarta nagelack på tårna och känner mig fånigt lycklig i min nya look ; ) (på fingernaglarna kör jag alltid aningens hudfärgat men mest ser det ut som genomskinligt, som ett måste, trist kanske, men naturligt enkelt iaf).

Juno badar redan, men behöver efter en nästan heldagsarbete svalkas av. Liksom sin mor. Det är 33 grader just nu. Barnen är på stranden och snart även jag och min inneboende.

14 kommentarer:

Christina sa...

Vilket är favorit märket och får man se den på... vecka 23 det måste börja synas nu!! Spännande! Grattis!

Christina sa...

vecka 22 såg jag nu...

C. Meow sa...

Tajt är jättefint på gravida magar och borde väl vara ganska bekvämt? Och klart du ska ha fina tånaglar, jag är likadan. Ju mörkare desto bättre. Mavalas Las Vegas som är rödsvart passar utmärkt. På händerna däremot är det Chanel 108 eller om den heter 105 - det perfekta ljust beigerosavita lacket.

RANA sa...

Men ååååååååå. Denna blogg är farlig att läsa. Du skriver så fint och härligt om magen. Jag blir sentimental, minns hur gudinnalik jag kände mig ibland. Ska jag aldrig mer..?

Du, med risk för att låta pompös. Släng inte bort en sekund på oro för långsam viktökning. INTE EN SEKUND. Jag är fullkomligt övertygad om att Juno får i sig tillräckligt för att må förträffligt. NJUT bara.

Kram, Rana

Var dags glimtarn sa...

Camilla- det är jättebekvämt! Och snygg känner jag mig, det är det häftigaste :) Vi verkar dela samma färg på nagellack passion ha ha.

Rana - Ska du aldrig mer då?? ;) Nej, jag ska inte tänka mer på det. Ska inte....

Var dags glimtarn sa...

Christina - Hej! Jag såg inte din kommentar först, sorry! Vecka 20 men det sparkas vi d23 tiden :) Märket är Acne. Åh en magbild kanske kommer :)

Nässelblom och choklad sa...

Såg en reklamaffisch för filmen Juno i ett fönster. Reagerade på namnet, varför känns det så bekant? Så kom jag på - det är ju din lilla inneboende! Vad mysigt det låter. Jag vet att det ibland är jobbigt att inte somna, men åh så magiskt det är att känna de små fötterna. Må så gott och njuuuuuuuuut!

Anonym sa...

Kan du inte lägga in en bild på magen, är nyfiken!
/ Annika m Julia

Var dags glimtarn sa...

Nässelblom - ha ha ha. Maken har helt fastnat för Juno, om det är en tjej. Själv har jag tillfälligt iaf fallit för Sienna : )Jag njuuter, när inte bäckenet gör sig påmint:O

Annika - Hej ! Ok, sÍ will try, soon!

Anonym sa...

Oroa dej inte för vikten du. Båda gångerna jag varit gravid har jag gått ner i vikt i början. Med sonen 7 kg och med dottern 5. Jag mådde så illa att jag inte ville äta nåt. Det var ingen på MVC som klagade ändå.
Efter lite drygt halva tiden vände det och jag gick upp det jag tappat och "lite" till.

Min syster, boendes i Italien, berättade under sin graviditet, att där var man mycket noga med vikten. En viktuppgång på ett kilo per månad var allt som tilläts. Systern blev satt på diet för att hon råkat gå upp två kilo på en månad någonstans i mitten av graviditeten.

Även här gör sig kulturskilnaderna sig påminda.

Var dags glimtarn sa...

Zäta - ojoj, jag har hört detsamma i ITalien. Många svenskor boendes i Milano går till en svensk barnmorska som finns där, just därför :) Här har jag ingen aning hur de ser på sånt men de tyckte sist jag gått upp för lite.

Anna sa...

Dessa dina inlägg är fantastiska; till synes sporadiskt formulerarde men ack så genomtänkta. Jag älskar dem.

Så fint du beskriver både det viktiga och allt det andra som hör till.

Så länge Juno själv växer som h*n ska är det väl inga problem?

Må så gott!

Var dags glimtarn sa...

Anna - så glad jag blir för din kommentar! Jag bara skriver....men tänker ju när jag gör det *S* kram

Solrosfrö sa...

Jag är säker på att du är jättevacker i din mage ;)