onsdag, juni 11, 2008

Något kul händer alltid trots allt...

Bara man "tittar" noga.

Ingen, notera ingen som spelade igår var med på träningsmatchen som utlovats, där var bara fullsatt fullkomligt förväntansfull publik. Svenskar italienare och schweizare.

Där sågs blågula tröjor överallt, press överallt, check av väskor, poliskoll (lokalpolisen ringde på min mobil och dissade min "på buss" parkering, bad mig flytta tills jag sa att jag är svensk och gravid och massa barn i släptåg, bara vänliga barnkära italienare förstår denna problematik ).Det fotades, intervjudes och spelades in. Först blev vi fotade på arenan, av svensk tidning. Dont know who. Men ingen spelare. De låg vid poolen på hotellet sas det.

När vi fått höra att de spelare vi var där för att se inte skulle komma, bestämde vi oss för att dra. Det är 30 grader och ingen vind. Inte optimalt att sitta på en läktare och titta på killar man inte ens vet vilka de är som gör hoppsa steg med sin tränare...

När vi gick ut blev vi stoppade av Aftonbladet. Intervjuade. Barnen fotades. Något kul hände ändå. Jag skickade Aftonbladet vidare till våra läktargrannar. En störtskön familj som reser efter landslaget ifrån Halmstad. Ena dagen Salzburg, nästa Lugano, tredje Innsbruck. Fantastiskt att sådana eldsjälar finns. Såg att de skrev om familjen sen med, här.

Jo Zlatan var där, men enkom på presskonferensen, inte synlig för oss vanliga.....

3 kommentarer:

RANA sa...

Hahaha!!!!!!!!!! Jag hör entusiasmen ända hit. Jag fattar inte men fattar ändå. Och vad härligt beskrivet, gumman!!!!

Jobbet, ja. Så jädra mycket karriärklättring blir det nog inte på mitt nya, men ack så mysiga jobb. Jag är utbildad lingvist/språkvetare, och har också jobbat som det i flera år. Men den firman gick i putten medan jag var mammaledig.

Min nya tjänst är administrativ. Absolut inget fancy. Det är datorpill, register, korrekturläsning m.m. Men folket!!! De är supergulliga; jag är helt förvånad över det. Men glad så klart!!

Massor av kramar till dig!
Rana

Solrosfrö sa...

Ta med dig kameran vart du än går kvinna - man vet aldrig när tillfälle ges för fotografering... ;D

Var dags glimtarn sa...

Rana - Tack goding! Vad kul att få veta mer om dig och grattis till att stämningen är god, det är värt mycket. Här hos mig skapar jag min egen bubbla stämning. På gott och ont :)

Jessika - Ja nästan värt det just nu!: D (fast den är en tungis....)