tisdag, juni 17, 2008

Rädslor

Vad är du rädd för mamma?
Mörker tycker jag fortfarande inte om vännen. Men jag har vant mig. Jag är ju ändå 35 nu.
Vad är du rädd för då?

...ordet tant. Fy fan tänker jag, tant, kalla mig vad som helst men måtte inte någon se på mig och tänka tant.

Vilken rädsla. Måste nog ringa i-landsproblemupplysningsjouren. För att få prespektiv på rädslor.

Lille O fick svaret höjder. Men ärligen, jag vägrar vara sur och präkt tant så länge jag bara orkar. Tanter suger. Kärringar och damer rockar.

8 kommentarer:

C. Meow sa...

Ja faktiskt - jag kallas hellre kärring än tant! Tänk en del som blir tanter redan vid 25 ... Hu!

Åsa sa...

Nä jag gillar tanter. Jag ska bli en äkta svensk tant!

Solrosfrö sa...

*viskar* Jag gillar också tanter... Men hörru inte ska du väl se på skräckisar och skrämma andra när du själv är rädd för mörkret! ;)

Var dags glimtarn sa...

Camilla - Ah! En frände ! :)

Stumpan och Jessika - uja, då måste jag ändra min syn på tanter ju! Jessika, visst är det galet. Medan jag skrämmer andra är jag egentligen skitskraj själv :=) Men de flesta jag känner vet om det....tyvärr :)

smultron sa...

Tant låter fint men det är inte dags att vara en ännu!

Usch, jag är rädd för mycket men frågar barnen svarar jag nog också höjder. Det är bäst att dom inte vet vilken fegis till morsa dom har, tänker jag....

Petra sa...

Jag är också rädd för tanter...

Anonym sa...

Jag är tydligen redan tant, enligt vissa i alla fall. Själv har jag inte tagit ställning till om "tant" är ett bra eller dåligt ord. Det bara är...

Var dags glimtarn sa...

Smultron - de största rädslorna handlar ju om dem....Hos mig :O Nej vi håller oss till höjder. Kram

Petra - Åh, en frände till!

Zäta - Hjälpå! ;) Kan du inte vara dam istället :) Kram