söndag, juni 15, 2008

Det är härligt

Att sätta punkt för ett lyckat barnkalas. 15 barn och även vi vuxna skrattade, precis som man ska på kalas.

Slutet av dagen var tråkig, sa lilla H, dagens kalasbarn. Och vi hade faktiskt kul, men tävlingsinstinkten är stark hos henne. Sverige förlorade i sista sekunden. Vi tog ner våra svenska vajjande flaggor, där vi stod i mitten av piazza grande, framför storbilds TVn i solen. Jag stod bredvid Nuria ifrån Barcelona. Vi var goda vänner vid 1-1, men jag bjöd på en bra match kram vid 2-1. Lilla H, bjöd på tummen ner och en liten smilj flirt.

Nu är det söndagmorgon. Barnen åker rullskridskor i vårt garage. Regnet öser ner. Sommaren kommer starkt på onsdag, sägs det. Men 30+ igen. Men då, drar vi till kalla Göteborg.

I eftermiddag ska jag ta med mig maken och Juno på en tangokurs. Ja ni läste rätt. Tangokurs. Som avslutas med thaimat. Gemensamt måste vara att t:et.

4 kommentarer:

Miss Upsey Daisy sa...

Tack för titten! Jag har också bott i Schweiz i nära två år fast den tyska delen. Den italienska delen är så vacker!

Jag tittar nog hit igen :D

Borsökna Östergård sa...

Otippat med dig på tangokurs ;) Låter kanon dock!

smultron sa...

Skön känsla när kalaset är avklarat och alla är nöjda :)

Ja, Göteborg visar sig tyvärr inte från sin bästa sida just nu. Regn, regn och regn.

Var dags glimtarn sa...

Miss upsey daisy - Har du! VÄrlden är liten :=) Yes denna del är magiskt vacker. Welcome back :)

Ankie - inte jag som organiserat. Men jag tror, tango är underskattat :D

Smultron . Ja det är en skön känsla. OCh till midsommar står det 13 grader och regn!