måndag, juni 09, 2008

Kör italienskt

Jag har bestämt mig. Inte för att det har varit någon beslutsprocess egentligen, men när jag fick idén tänkte jag, why not.

Vår piazza grande har som vanligt slagit på stora trumman och har denna gång riggat supermega storbildsTV och sittplatser, tjo och tjim kring fotbollen. Tyska landslaget bor ju här, staden visar upp sig.

Imorgon den lite dumma tiden 20.45 spelar Sverige sin första match. Ok, ytismorsan gillar fotbollsevenemang av detta slag, det bidrar kanske till beslutet. Maken är utomlands (eller hemma hur man nu ser på det) och jag och barnen ska måla svenska flaggan på kinden och sätta på oss våra Sverige tröjor. Vi kör italienskt och skiter i att det är sent och skola dan därpå. Vi kör svenskt och ska vifta med flaggor på piazzan som värsta patrioterna. Vilket vi givetvis även är.

10 kommentarer:

smultron sa...

Do it! Det är underbart att göra undantag med ungarna :)

Peace in mind sa...

Den bästa av världar, sminkade kinder och sen kväll:)

Var dags glimtarn sa...

Smultron - skönt att läsa, så känner jag med:)

Anna - :)

sara sa...

Att kolla på fotboll utomhus i Italien är stort, även för mig som annars inte är ett dugg intresserad. :)

Var dags glimtarn sa...

Sara - ja det är folkfest, man får inte missa :)!

Anonym sa...

På jobbet idag var det en av kollegorna som nämnde att hon är nervösa.
-Vad ska du göra då, frågade jag oförstående.
-Jamän, det är ju match ikväll.
-Jaha, vad spelar du?
-Mäh! Det är ju fotboll.
-Jaha, vad roligt, det visste inte jag. Vilka möter ni då?

Allmänna burop spred sig bland kollegorna.

Behöver jag tillägga att jag är måttligt intresserad.

Var dags glimtarn sa...

Zäta - Ha haha! Tor mig, här i staden som hostar ett landslag och grannstaden som hostar ett annat går det inte att missa ; )

Solrosfrö sa...

Härligt! Våra barn får också vara uppe idag :)

Var dags glimtarn sa...

Jessika - skönt att det inte bara är jag som tillåter det ;)

Petra sa...

Klart barnen får vara uppe när det är fotbolls-EM! Kul att gå och se på storbild! Heja riktigt ordentligt på Sverige så det hörs ända till Salzburg!