måndag, juni 16, 2008

Fniss och lycka

Tangokursen var extremt kul. Ett skådespel av romantik. Jag spelade bra tyckte jag själv, när tangoläraren svischade iväg med mig som demomaterial. Maken och jag ömsom fnissade hysteriskt. Ömsom klarade hålla blick och steg i schack. Vi börjar på kurs i september sa maken. Sen kom vi på att jag har en bula på magen.

Vi hade barnvakt med tangodansande vänners barn. Inte av, utan alla tillsammans. De andra barnen bråkar med varandra. Syskon emellan. Våra tar hand om varandra. Hur kommmer det sig diskuterade vi över thaimaten med vännerna. Ena mamman förtvivlad. En riktigt bra mamma vill jag tillägga. Barnvakterna bekräftade hennes oro. Deras barn slogs. De andra såg till varandra. Lilla H speciellt. Hon tar nästan för väl hand om. Men lille O ger tillbaka. Kärlek alltså.

Imorse sa jag till O. Du knuffas så vännen på natten. Till svar fick jag: mamma jag älskar att vara nära, det är kärlek förstår du. Tangoläraren sa samma sak. Tango är passion för dans, kärlek till musik. Men man måste vara nära, för att känna.

10 kommentarer:

Miss Upsey Daisy sa...

Önskar att jag hade dansen i blodet. Tyvärr är jag lite för vinglig och osmidig men de som kan dansa... det är vackert!

Var dags glimtarn sa...

Miss upsey daisy - jag är istället framtung, men det gick bra ändå ; )

Anonym sa...

Har också funderat på vad det kommer sig att syskon beter sig så olika. Mina barn är, tack och lov, också omhändertagande och beskyddar och månar om varann. Inte alltid, såklart, men oftast, och framförallt när det gäller.

Jag vill gärna tro att det är föräldrarnas förtjänst att det blivit så bra, men det argumentet håller inte när vi jämför oss med andra.
Kanske är det åren mellan barnen och kombinationen storebror-lillasyster, som är nyckeln.

Borsökna Östergård sa...

...och dagarna "kvar i magen" bara minskar och minskar där i rutan till vänster! Önskar dig en skön sommar nu! kram

Var dags glimtarn sa...

Zäta - Ja vem vet....Ibland får jag för mig att man måste ge dem lite ansvar för varandra. Så att de känner samhörighet? vet inte...

Ankie - japp :) Det går väldigt fort tycker jag. Nu är jag snart "mitt i". Tack detsamma! Kram

Annie - PD sa...

Åh vad skoj! Jag är också sugen att testa :D

Var dags glimtarn sa...

Annie - testa, vi körde den argentiska stilen, det var superkul och romantiken spirade ; )

RANA sa...

"mamma jag älskar att vara nära, det är kärlek förstår du"

Wow!!!!!!!!!!!!!!!!!

sara sa...

Vad kul med tango!

Var dags glimtarn sa...

Rana - Mmm han är en liten poet ibland....

Sara - Det var kul!