fredag, juni 13, 2008

Mentalitet

Jag njuter av mentaliteten kring barnen. Alla känner ju till italienarnas barnkärlek. Så. Utifall att föräldrar får för sig att dra på semester före terminen är helt slut garderar man att barnen inte ska missa något. Man kör skolavslutning på torsdagen veckan före. Så att så gott som alla barn kan få vara med och visa upp sina klassers konstutställningar, sjunga för sina föräldrar, ta en aperitivo med oss alla. Japp, aperitivo. Skolgården förvandlas till delikatess heaven. Även italiensk glass serveras till barn och gravida (ehm). En salig högljudd kakafoni av barn och vuxen röster. Middagen blev serverad 20.00 igår. Vi var på skol aperitivo!

8 kommentarer:

Annie - PD sa...

Jösses vad trevlig, det är ju i Italien jag ska bo ser jag :D

Solrosfrö sa...

Så trevligt! Här var det tårtkalas istället ;D

Kajsa sa...

Å, bara glassen är ju skäl nog att åka till Italien...

Var dags glimtarn sa...

Annie - eller i italienska Schweiz ; )

Jessika - :D

Kajsa - Jag håller med helt och fullt. Går inte att tröttna på....

Var dags glimtarn sa...

Annie - eller i italienska Schweiz ; )

Jessika - :D

Kajsa - Jag håller med helt och fullt. Går inte att tröttna på....

C. Meow sa...

Jag vill också vara gravid i Italien och få italiensk glass. MMMMMuuummmmms :D

Anonym sa...

Härligt! Italiensk glass står i en klass för sig helt klart.
/Anna S.

Var dags glimtarn sa...

Camilla - Welsome anytime!

Anna S - Yes :)