fredag, juni 13, 2008

Min dotter är så italiensk

Vi tittar på fotbollen, och hejjar idag på Italien, jag menar Schweiz har ju åkt ut!
De gör mål, italienarna. Men målet gäller inte. En italienare får en varning, för krokben. Lilla H skriker. Precis som spelarna själva gestikulerar hon vilt och ropar om och om igen, domaren har fel!!!!

Klockan är snart 19, det är 29 grader ute och grillen står och värmer. Mys och underbara kväll!

Update: ok vi skrek alla Forza Italia tillslut. Men lille O visade på sin starkaste italienska sida nyss. Maten. Tallriksmodellen a la svensk way är "skit". Där ska vara pasta enkom representerad först. Korv sen. Äckligt att blanda, säger han... Sen när smågodiset kommer fram, som maken transporterat ifrån Sverige, utbrister han besviket: jag ser inte en prick av choklad! (japp han talar italiensk svenska...)

5 kommentarer:

C. Meow sa...

Åh en sån gudomlig fredagskväll. Här i norr är det inte fullt 20 grader, soligt med en öl och silltallrik. Härligt det med.

Anonym sa...

Låter mysigt, här har den värsta hettan försvunnit nu efter att ha varit soligt och fint ett tag.
/Anna S.

Anonym sa...

Kom och skriv mej det på näsan, kom och skriv mej det på näsan...

Jag kom just hem från McDonald´s med barna. Och vi har 27 grader varmt - i uterummet där solen legat på hela dagen. Jag tror jag ska sätta mig där en stund och tänka på dej.

Helgkram
Zäta

sara sa...

Mina twins är som din lille O. Inget får blandas på tallriken.
Och jag, ja jag är visst tillbaka igen! ;)

Var dags glimtarn sa...

Camilla - :)

Anna S- hörde att sverige bjude rpå regn när vi kommer....

Zäta - ha ha ha

Sara - Jag såg det, toppen!