torsdag, december 21, 2006

Barndoms jul

Jag vill byta med lille O och lilla H! Jag vill känna juldofter av bröd och kaka och undra vad det är föräldrarna gör, hjälpa till i sisådär 3 minuter. Sen valsa vidare och äta upp sakerna i granen. Ta fram en julbok och låta den ligga kvar på golvet, ta fram lego och fantisera i evigheter, lämna det fina jag gjort framme till nästa gång andan faller på. Om någon ramlar på det ska jag be dem vara försiktiga med MINA grejer, fast jag lämnat allt mitt på golvet. Skriva ETT julkort, rita en teckning i present till de mina.

Peta på peppishuset och pilla bort godis och socker när ingen ser. Fråga om och om igen vad jag får i julklapp i förhoppning att någon skriker ut det av leda. Be lillebror öppna paketen som kommit med posten och ligger under granen, och sen skvallra : )

Inser att jag och mina bröder var bra mycket värre än våra små. Det har inte gjort något av ovanstående. Jo de äter upp chokladen i granen. Måste tipsa dem om allt det andra!

Gah, varför blir man vuxen så snabbt ; )

2 kommentarer:

Minna sa...

jag vill också byta!

Var dags glimtarn sa...

Minna - Hej! Javisst vore det härligt, var var de där krumelurpillrenra när vi var små som pippi käkade för att aldrig bli stor!?