lördag, december 09, 2006

Snabben!

Anonymous tack för ditt tips (ge dig tilkänna *S*)! Jag föll för Snabben och så blev det, ja labben heter helt klart Snabben nu. Döpt och klar och han blev helt klart glad över sitt namn *S*

Tack till er alla för tips!

Namn på "de mina" är nu: Alma 6 år men ser ut som 7, Pjirr och Pjorr som är trular, små figurer med runda platta näsor och inte längre än Almas lillfinger och som lagar hål i innerväggar och ger ensamma barn mod, stöd, uppmuntran och bus. Snabben, Almas labbe. Angel eller ehm Jeanette storasyster men hon har döpt om sig så nåde den som säger Jeanette. Mamma och Pappa och farmor, rätt annonyma. Också Jonathan, Almas storebror som redan blivit vuxen. Alla dessa lever nu, det känns sorgligt att på ett tag nu stänga av deras små röster i mitt huvud. Tror faktiskt inte jag klarar det. SÅ hur lång tycker ni en kapitelbok är en lagom lång kapitelbok för barn mellan 6-9 år? 6, 9, 12 eller fler? Varje kapitel ca 8 sidor (i bokform då).

Hej hej!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Nejmen åh vad roligt! Snabben var ju en av mina (många) idéer :)

När jag var 9 år blev jag Kitty-fan och de böckerna var kanske en 150 sidor? så långt tycker jag kan vara övre gräns, kanske. Men det beror ju på, kanske är långt. Jag antar att din bok kommer vara illustrerad? vem har uppdraget?

Var dags glimtarn sa...

: )! Jag visste inte att det var du men misstänkte det eftersom ditt inlägg låg före detta :) Jag skriver på en dröm, men en bok är det inte, jag är ingen författarinna. Men om drömmen slår in ska jag leta rätt på en illustratör *S*

Anonym sa...

Det vore nog inte otroligt om det blev en riktig bok utav din dröm! :)