fredag, december 22, 2006

Mitt i allt....

Fick jag besök av mina små söta hjärnspöken. Lille Pjirr och lille Pjorr, de små trularna som jag precis slutat skriva om. Men de är rätt obstinata trularna, de vill inte lämnas ifred, de vill vara med! Den nya idén jag skissar att skriva på, vill de vara delaktiga i. Bestämt vill de det. Så kom det bara till så mitt i allt julstök, att lille känsliga, empatiska, snälla X jag skriver om, lille pojken, går i samma klass som Alma, flickan som Pjirr och Pjorr nyss lämnat. För att hon inte längre behöver dem. Ja så kanske det får bli! Why not?

Jo... X skriver ett brev till Domodossola, där trularna bor, men hur vet han det?

(var tvungen att ta en mental note på det inre stöket med)

Eftersom jag nyss kommit hem ska jag åka iväg igen... De små exilbarnens jullov börjar strax!)

Inga kommentarer: