fredag, december 22, 2006

Julefrid

Kommer när tomten gått. Då ska jag ta mig en whisky! Eller nej, jag gillar inte whisky, men jag ska ta en drink med min pappa och Margaretha, pussa på maken. Krypa ner i soffan, lätta på skärpet och titta på när ungarna leker med alla nya ting. Eller.....Nej DÅ ska jag spela fotbollsspel!!! (kan inte bestämma mig om det ordet har ett eller två ssss)

Jobbar man hemifrån i eget bolag och fakturerar efter egen prestation som jag, så går halva dagar som denna åt till julstress!

Hej hej måste ut och köpa den där klappen som jag inte skulle köpa men som jag nu tycker jag ska köpa! Köp och köp och köp, det måste ha myntats kring jultetid....?
Blommor färska med, vita vita vita med grönt i, en utslagen amaryllis tänk om man kunde hitta det, annars slår de ju ut först efter nyår... Ikväll är det bak och stök med inslagning och rim och tänk om man i detta land fick betala räkningarna i SLUTET av månaden och inte jämt så här kring den 22, det är inte normalt!

Inga kommentarer: