söndag, december 10, 2006

Prinsessa?

Har inte slutat skratta än. Flugan på väggen historia. Fast en "närgången" fluga, kan man säga.

Jag var på tjejlunch häromdagen, nyinflyttad som jag är tänkte jag att det är ju bra och kul att snabbt träffa så många som möjligt. Kul att bli inbjuden så klart. Det var trevligt mer än kul, men ok, trevligt är bra det med.

Bredvid mig frågar en tjej en annan frågor om vart den andra bor, rätt ingående om exakt vart.
-Aha, so, do you live near this beautiful big castle?
- Aha, you can say that, but... it is not a castle it is a house, my house.
-Aha. Aha. Ok. Slut på konversationen. Bara jag som inte kan låta bli att le stort.

HA HA HA HA. Jag skrattar än. Slottkvinnan var cool, hela vägen sas. Hon var den i "samlingen" som jag skrattade tillsammans med. Cool tjej. Eller kanske borde jag skriva modest prinsessa?

Inga kommentarer: