torsdag, december 07, 2006

Vilken färg i granen?

Eftersom vi inte äger en enda julgranskula längre, ej heller små tomtar och trä/bast prylar att hänga i granen kan jag ju be om inspiration! För granen kan ju inte gapa tom med bara en ängel på toppen.

Vilka färger har ni i er gran, tips till mig som egntligen inte har lust att handla julesaker!? Vit/silver/röd/guld/blå? Jag har ingen inspiration alls!

Helst av allt vill jag ha igen det som var mitt men börjar ge upp, God Jul kartongen finns inte i vårt hus, så är det bara!

3 kommentarer:

Nässelblom och choklad sa...

Vi har röda kulor, en del guldglitter och sen är det fritt fram för allt möjligt som barnen gillar. Förr ville jag bara ha två färger, men nu tycker jag att det är underbart med änglar, udda kulor, saker som barnen gjort, tomtar, månar, solar och alla ljus!!! Det är ju för barnen vi har gran framför allt.

Anonym sa...

Vi måste ha plastgran eftersom jag är allergisk. I år blir det en svart gran med kulor i rött och silver. Hade velat ha i vitt och silver, men jag lät ene tvillingsonen få sin vilja igenom- så det blir rött och silver.
Och så blir det väl nåt som de har gjort i skolan också...

Var dags glimtarn sa...

Nässelblom - Ja det är för barnens skull men jag gillar faktumet att ha gran jag med :) Vår blev i djupaste röd i en rätt dov glans och större än "de vanliga", sen hänger 4 stora trähjärtan där i med, några vita små presenter och vita och röda glasdroppar. Det blev allt men vacker. Nej om barnens storsta inverkan på granen är deras peppisar som ikväll dekorerades med smarties och Haribos gummibjörnar och Ahlgrens bilar *S*

Sara - WOW, svart har aldrig skådat... Vår luktar som en hel kryddträdgård, vet inte vad sorten heter, mest citrus luktar den, verkligen härligt men säkert en mardröm för en dito allergiker...