onsdag, december 06, 2006

Sökes: sierska

Vart är den? Kartongen som det står GOD JUL på? Vi har sökt letat sökt vänt upp och ner i omgångar. Den finns inte. Försvunnit i flytten. Allt vårt julpynt puts väck...

Farmors fina tomte hallå! Jag saknar din nuna! Gotlandstomtarna, de fina dyra hemgjorda som jag älskar att dra i skägget, var finns ni? Alla julkulor, nissar och träsaker väl valda, tacksamt ärvda...

Två bockar, en stor och en liten flyttade med oss. Ängeln som vi har på toppen av granen fanns i annan kartong, likaså adventsljusstaken och Buon Natale "skylten".

Tafatt pyntat i år. Med förhoppning om att en liten virkad tomte som ska sitta på den stora bocken letar sig fram till vår öppna spis! Och liksom den tecknade tomteverkstaden kan väl julkulorna och nissarna tratta efter på en lång fin rad och hoppa upp i den tomma granen!

Kära goda godheten vart finns GOD JUL lådan?

4 kommentarer:

Nässelblom och choklad sa...

Hoppas, hoppas att lådan dyker upp. Just julen är ovanligt förknippad med olika minnen och dekorationer. Sen är det förstås som vanlig att saker är saker, minnena ha man kvar ändå. Men jag önskar att tomtar, bockar, änglar och annat letar sig fram till er öppna spis. Förresten vad mysigt med öppen spis och att sitta och läsa där. Gillade Dumburksinlägget. Jag håller verkligen med dig. Jag förstår inte ens hur folk hinner titta på TV och i synnerhet inte slötitta. Men det kan vara olika faser i livet...

Var dags glimtarn sa...

Nässelblom - Ja jag hoppas jag med men vet inte vart jag ska leta! Ringa flyttfirman kanske...
Det är verkligen befriande att inte ha TV, utan att jag tycker att man ska skrota tv tittande helt, bara aktivt välja godbitar!

Sunflower sa...

Vad tråkigt! Hoppas att ni hittar GOD JUL-kartonger! *håller tummarna* Igår kväll fick jag ge mig till, eller snarare dyka ner i, vindsförrådet och gräva fram våra julpynt. Oj oj oj, vad frustrerad man kan bli när man är där inne! Speciellt om man är lite PMS-labil. *s* Här i landet är det i alla fall rätt svårt att få julkänslan att infinna sig. Vi har nämligen tidigvårväder, men det kanske du redan vet om!? Jobbigt värre är det. Hoppas på snö snart snart snart! Kram

Var dags glimtarn sa...

Ciao Sunflower! Ja här med lyser snön med sin frånvaro på alptopparna...