tisdag, december 12, 2006

Superdag

Idag har jag:

1. Lämnat barnen på skola/dagis efter en lugn skön morgon där vi tom hann titta på soluppgången.
2. Jobbat häcken av mig
3. Skrivit det jag skulle.
4. Hämtat barnen på skola/dagis med bananer och dricka i handen.
5. Gått ner till skridskobanan med barnen och åkt med två bambis, en i var hand, tjohoo vi rockade! *not* Men kul hade vi : )
6. Gett efter och lagat pannkisar.
7. Lovat att efter tandborsting och pyjamas påsättning att se på Julkalendern i soffan på WebTv med barnen.
8. Natta barnen framför brasan.
9. När de sover ska jag skriva tills maken kommer hem från resa vid sisådär midnatt!

4 kommentarer:

Nässelblom och choklad sa...

Wow, vad nöjd man känner sig när allt flyter på. Bäst av allt när man hinner med både jobb och mysiga stunder med barnen. Vilken vacker soluppgång! Fint om tvillingsjälar...

Var dags glimtarn sa...

Nässelblom - Tack om tvillingsjäl :) Ja vissa dagar går allt som på räls, andra hinner man knappt pilla sig i naveln :) Kommer det julbordstips hos dig? måste kika in, julbord hos oss i år som alla år och ngt nytt på bordet vore kul! :)

Nässelblom och choklad sa...

Julbordstips, ja det borde jag ta tag i men julen kommer snabbare än vad jag hunnit förstå. Har jobb som måste bli klara och håller på med en jätterenovering hemma. Alla rum byter funktioner totalt. Barnens rum blir kök, köket blir ett barnrum, sovrum blir vardagsrum och tvärtom osv. Tyvärr har det gjort mig till en slarvig bloggare. Inte så smart att starta en blogg samtidigt med detta projekt. Men jag hoppas att jag bllir bättre på att skriva oftare och att jag lär mig att länka och att lägga in bilder mm. Ja, jag tycker verkligen att du skriver tänkvärt och bra. Läste Exilmamman förrut, men kommenterade ingenting förrän du skrev så otroligt fint om höstord (tror jag det var).

Var dags glimtarn sa...

Hej Nässelblom! - Tack för de fina orden om hösten och kärleken till ord, även om jag ofta missbrukar det vackra svenska språket, på så sätt att jag inte hanterar det perfekt. Men så kommer små glimtar även hos mig, där orden ramlar ner på vackra små rader *S* Jag blir så glad av kommentarer, undrar ofta, vilka är alla dessa ca 80 om dagen som läser här :) Kikar in hos dig titt som tätt och ser om ni i all renovering (eller omstrukturering!? *S*) lagt in julbordstips!