lördag, december 30, 2006

I sista sekunden.....

Har jag bestämt mig för att trots allt "entra". Fast jag slagit bort tanken en och två gånger. Igår kom det bara till mig, självklart ska jag! Det hann bli sen kväll innan jag tillslut slickade igen kuvertet. På poststämpeln skulle det absolut inte stå ett datum senare än 1 januari, det står den 30 december på min : )

Svar 1 april, senast. Små ofrivilliga fjärilar flyger runt i magen och kittlar mig. Jante sitter på axeln och mantrar "du ska icke tro att du är bättre än..."

Så får goda godheten ta vid. Tämja de små fjärilarna och kicka Jante i skrevet! (för nog är väl Jante en man!!??)

Så blev näst sista dagen på året produktiv med inslag av spänning, realism, nervositet och glädje. Symboliserar kanske nästa år? Ikväll kommer min kära storebror "Bias" med sin lilla familj för att stanna i några soliga dagar och blåsa konfetti med oss till stora nyårs moln! Vi har vinkat hej till pappa och M som vi haft en fantastisk jul med. Jag är så glad att de mina tar sig hit!

HAPPY HAPPY TILL ALLA!!!!!!!!!!!!!!

8 kommentarer:

Mustardseed sa...

Men vad är det du har entrat? jag blir hopplöst nyfiken!!

Var dags glimtarn sa...

1 april kanske jag vågar basunera ut det! ; )

Ina sa...

Men fattar du hur långt det är till 1 april??!! Ska vi behöva vänta SÅ länge??!!! Jaja... "...den som väntar på nåt gott..." får man väl mantra tills dess :o) !

Anonym sa...

Gott nytt år! Låter spännande med det där hemliga- nu är jag ju jättenyfiken ju! ;)

Nässelblom och choklad sa...

Jag är också nyfiken, men det är klart att du ska hålla det hemligt. Vilka otroliga sötnosar dina barn är! Jag önskar dig också ett riktigt gott nytt år! Och massor med spännande saker verkar det ju vara på gång.....

Var dags glimtarn sa...

Ina - lovar, enkom kul för mig ; )! Gott nytt!

Sara - inte meningen att retas *S* Gott nytt!

Nässelblom - ja jag vågar inte berätta *iii* Tack *bugar och bokar* det tycker givetvis jag med *S*Gott nytt!

Sunflower sa...

Grattis till det du "entrat" (trots att jag inte vet vad det är), men gratta ska man! :) God fortsättning! :) Kram

Anonym sa...

Ok pussycat,I will ring you tonight because waiting 3 months for something isnt in the rules for my new way of life after Danderyd.Love you kid