torsdag, december 21, 2006

Barnsligheter och juligheter

Majgadd, jag har köpt något jag aldrig anat jag skulle köpa. Men så satt han där på min axel, barnsligheten, och sa; go go GO! Så jag gick, typ, med lite möda. Det var stort och tungt såklart, även om saken åkte vagn. Kom faktiskt inte ens ut genom kassan, fick gå specialvägen genom ingången, inte lätt att vara superstor och gå emot strömmen i juletid.

Nu kan vi på hemmaplan skrika, ropa, sätta tungan i kinden, retas, glädjedansa och gråta. Tomten kommer nämligen med ett FOTBOLLSPEL. Ja ett sånt där stort med pinnar och liten boll, med 1-5 gubbar på rad som man fajtas med. He he he. Majgadd, jag säger då det, vad flög det i mig... De små exilbarnen kommer iofs lysa som guld, inte att förringa för en mamma. Minns att hela förra semestern gick åt till att stå vid ett fotbollsspel. Och vi skrek, alla fyra. Barnsligheter behövs. Japp, så är det. Ehm, har nog inte övertalat förnuftet ännu, helt.

Huset luktar saffransbullar, peppisar, kola och schakrutor. Schakrutor kan väl få vara juliga de med, de där mördegskakorna med vanilj och kakao blandat. Jo, vi tyckte iaf det. På bordet står 3 flaskor av finaste vitglögg utsmyckade med guld och rött i snörväg, lååååånga. På dem hänger en liten genomskinlig färgad påse med en liten lussebulle, peppishjärtan, kola i smörpapper och hjärtchoklader. En svensk julhälsning till barnens fröknar. Jag är både pysselfreak samt värsta tomten!! ; )

Inga kommentarer: