fredag, oktober 31, 2008

12 åring och självklarheter

Lille O: "Lilla H sover som en tolvåring"
Jag: "Eh"?
Lille O: " Ja sådär länge, som en tolvåring"
Lilla H: " Tonåring mamma, förstår du inte. 12+1 liksom".


Jag: "Lilla H, jag läste imorse att barn som kan två språk, det heter är tvåspråkiga, får bättre minne"
Lilla H: "Lille O är bättre på engelska än mig mamma"
Jag: "Jaha, jag tänkte då på att du kan italienska och svenska"
Lilla H: " Jaha, men det är ju lätta språk att lära sig. Franska är också ganska lätt.

Lille O: "Ska vi spela schack mamma?"
Jag: "Ok, om vi ligger på soffan, jag kan inte röra mig, Juno kickar som en galning, det gör ont"
Lille O: "Lägg dig i schack matt så han inte kan röra sig!"

6 kommentarer:

Sara sa...

Och jag har bara varit osams med mina i dag. Nu är de hos kompisar och mitt dåliga samvete vet inga gränser. Mitt i allt (höstlov och sånt) ska jag försöka jobba också...

Var dags glimtarn sa...

Sara - VÅra tvingade jag sen göra läxor, både gitarr/fiol och att skriva. Dom tycker jag är pest då. Strega hör jag dem säga i sina rum :O

C. Meow sa...

Och när de säger Strega menar de inte likören förstår jag ha ha.

Så Lilla H tycker franska är lätt, det var inte riktigt det jag minns från skolan.

Var dags glimtarn sa...

Camilla - Strega som i häxa! Eller hur, franska är ju uberknepigt, men ett latinskt språk, inte så långt ifrån italienskan kanske?

Solrosfrö sa...

Underbart!

Var dags glimtarn sa...

Fröet - :D