onsdag, oktober 22, 2008

Förortsnojja

Jag vill inte tillbaka till förorten. Och jag kan inte säga varför inte. Jag vill att barnen ska kunna cykla till vänner och skolan. Det vill jag verkligen. Önskemålen går dock isär.

Jag vill helst bo i Rom. Men det lutar åt lägenhet i Stockholm. Vissa säger att Stockholm med barn inte är bra. Undra vad de skulle tycka om att bo i Rom med barn? Rom får bli nästa utlandsprojekt. Tur att maken tycker likadant. Varför kan vi inte bara vilja det enklaste.

Och vem kunde tro att vi skulle flytta efter vad jobbet kräver, när vi flyttade ut för att vi ville.

17 kommentarer:

Anonym sa...

Hej söta fina vänner. Hur mår magen R? Och vad gör ni och är på väg? Undrar så... Vi kämpar på här hemma och tack för du pushar mig på din fina blogg som jag lägger till i favoriter nu
Kram lotta

Var dags glimtarn sa...

Hej cara, jag ramlade över din blogg av en händlese. Usch, vi är så ute när det handlar om media och Sverige, men nu så, jag har lagt till dig nu! Vi är på väg till Sverige till våren. Magen mår bra, so far *peppar peppar* har jag bara mått bra, så gott som. Eller så är jag bara skitpostiv ha ha.

Hoppas C & C hälsar ibland, vi frågar ofta om er alla. Stor kram tillbaka.

Anonym sa...

Funderar ni på lite olika bostadsalternativ fortfarande, eller blir det flytt tillbaka till Sverige nästa år? (du behöver inte svara om du inte känner för det)
/Anna S.

Sara sa...

Jag är uppväxt mitt i Stockholm och det går alldeles utmärkt att växa upp där! Så det så.
Mina barn växer upp i Stockholm nu.
Och jag skulle kunna tänka mig att bo i Rom med barn vilken dag som helst.
Följ era hjärtan!

Var dags glimtarn sa...

Anna S - Ja det blir Sverige nästa år...

Sara - Vet du, Gamla stan är väl lite som lilla ITalien. Sett till gränder och så. :) Jag tror jag skulle trivas där och barnen känna igen sig!

Sara sa...

Mina föräldrar ska sälja sin lägenhet i Gamla Stan snart! :)

Kajsa sa...

Nog för att jag bor i förorten. Men jag tror innerligt och av hela mitt hjärta att det viktigaste är att följa sin egen kompass, att göra det som känns rätt för en själv.

Och nog för att jag stormtrivs här i vår lilla radhusbullerbyidyll. Men jag skulle ju inte sakna tunnelbaneresorna till jobbet...

Var dags glimtarn sa...

Sara - Åhhhhhh. Åhhhhh igen. Skulle passa oss? Världen handlar ju ibland om sammanträffanden :)

Kajsa - DU har rätt. Vi vågade ju ut, då borde vi ju våga vara annorlunda in igen :O Nej, jag vill inte just det. Lägga tid på resor nu när jag är van att ha all den tiden till barnen.

Sara sa...

Österlånggatan. Ljus och fin. :) Mejla mig om du vill ha mer info!

Var dags glimtarn sa...

ÅH! Nära S:T Göran & Draken? Jag mailar. Ha ha, vem vet! Kram

Sara sa...

Ja, nära! :)

Skatan sa...

Hej!

Kan inte låta bli att lämna en rad...jasså, 29 dagar kvar. Själv har jag 10 och känner mig som en vattenbuffel!

Lycka till med slutspurten!

/Okänd Skata

Dubbelörn sa...

Allt funkar nog för barnen, avsett det är rom el kanske nu Gamla Stan ;). Det viktigaste är ändå att ni föräldrar mår bra o är lyckliga över valet!

Håller tummarna för lägenhetestipset ;).

Kram

Var dags glimtarn sa...

Sktatan - Hej och välkommen! Ska kika in till dig, oj bara 10 kvar, spännande!

Dubbelörnen - Ja så är det nog. Vi väljer och är glada och de små tycker det är som det ska vara :)

C. Meow sa...

Jag fattar inte varför det skulle vara bättre för barn ute i förorten än inne i stan? Kör på innerstan, det är ju det ni vill. Själv har jag lite svår för förorter, föredrar antingen innerstan eller landet.

Var dags glimtarn sa...

Camilla - Vad skönt att du skriver så....Jag instämmer med dig! Förorten får jag feber av, vet inte varför. Är ju uppväxt där.

C. Meow sa...

Kanske just därför ha, ha ...