onsdag, oktober 08, 2008

Juno as cute as can be i vecka 34

Alltså min BM är expert på att visa profilbilder på Juno. Varje gång utropar hon -ÅHHH så söt han är!!! Man blir så glad och stolt som man kan bli. Hon är proffs på feelgood känslor. Spelar liksom ingen roll om man själv inte såg att det var hans ansikte ens...

Magen mäter 95 cm. Det är 5 cm mer än för 6 veckor sedan. Det är rätt mycket.
Kilona på Juno är 2.200 drygt. På mig +10 exakt. Då slår vi nu lille O:s graviditet, den blev +9 totalt.

Allt ser bara bra ut. Normalt, normalt, normalt. Men jag fick yoga ordinerat. Ja faktiskt ordinerat. 2 timmar varje fredag. För bara mig och Juno. Hon sa, du kommer att gå dit, träffa den härliga läraren, sen se dig om i lokalen och så njuta. Du kommer längta efter fredagrna.
Hon serverar det så bra min BM, så bra att jag redan tror henne. Jag kommer att älska yogan.

Magnesium i små påsar fick jag med. För att lugna livmoderns träning samt kramp i vader om natten. Sen är det toppen när man joggat, att ta efter ett pass, de påsar som blir över. La hon till. Just det känns långt borta. Väldigt långt faktiskt.

11 kommentarer:

Solrosfrö sa...

Härligt att allt är bra;) Njut av magen och yogan!

Var dags glimtarn sa...

Fröet - I do, tack!

Anna sa...

Vilken barnmorska! Vilken planet kommer hon ifrån?! :o)

Var dags glimtarn sa...

Anna - Babyplanet? :) Hon är en riktig darling. Verkligen.

Dubbelörn sa...

Låter som en dröm... :) Yoga o egen tid låter som utmärkta förhållingsorder ;).

Jag valde privat mödravård med andra barnet o det var också en total skillnad mot den vanliga.

kram

Var dags glimtarn sa...

Dubbelörnen - ja här är ju allt privat.... men med henne är det nog mest så att hon är en härlig person :)

Anonym sa...

Verkar vara en prima BM du har! Skönt att allt verkar vara bra med lille Juno och dig.
/Anna S.

C. Meow sa...

Härligt att ha hittat en sån bra BM! Men däremot blir jag helt chockad över att du och Juno inte joggar ;D

Var dags glimtarn sa...

Anna S - Ja hon är lovely :) Men nu inser jag att jag skriver BM men hon är gynekolog/BM, oviktigt :)

Camilla - hon såg med chockad ut :O Eller så jag mest när h on sa det :D

Kajsa sa...

Wow. Magnesium efter joggingen. Vilken grej!

Jag gick på gravidyoga under båda graviditeterna. Det var underbart. En rofylld fristad, så skönt så skönt. Så jag tror hon har rätt din BM: du kommer att längta.

Var dags glimtarn sa...

Kajsa - Eller hur, jag joggar järnet mellan sängen och duschen, lite magnesium på vägen sådär ;D

Jag ska rapportera imorgon!