fredag, oktober 17, 2008

The necklessring och nattliga presenter

Jag vaknade i natt med sedvanlig kramp i vaden. Så var det så varmt med. Fick kort panik. Min vigselring satt plötsligen så hårt. Den som snurrar runt och runt i vanliga fall.
Nu hänger ringen på guldkedja runt halsen. Uppenbarligen fick jag av den, och lika uppenbarligen har jag nu samlat på mig lite vatten. Åtminstonde om natten.

Natten bjöd vidare på sömnlöshet, jag räknade på makens tips upp alla bilmärken jag kunde komma på: Aston Martin, Bentley, Citroen, Daihatsu.... Försökte tänka på sport bilar. Vid L som i Lamborghini lag jag av. Vände mig och vred mig. Fick molvärk. Aha, så känns det ju, tänkte jag. Sen somnade jag vid 05.00. 07.00 gick vår underbara lightclock på, maken satte på Mamma Mia låtarna i dotterns rum. Väldans glad musik att vakna till.

7 kommentarer:

Solrosfrö sa...

Kanske lite för glad... eller? Svullnad och vätska i kroppen. Huga - jag minns med fasa min michellin kropp, men jag la ju på mig bortemot det dubbla om man jämför mied dig. Äpplen är vätskedrivande, knapra på ;)

Var dags glimtarn sa...

Fröet - Ironisk cara ;)

C. Meow sa...

Hu, lider med dig. Att man inte får sova ordentligt är riktig plåga. Men snart är Juno ute och då får du sova gott om nätterna ha, ha, ha

Var dags glimtarn sa...

Camilla . Ha ha ha, helt min humor :D

RANA sa...

Å, gumman, nu närmar det sig!!! Stackare, som inte får sova; jag vet precis hur det känns.

För att anknyta till Camillas kommentar... När jag var gravid med Surrabutt, sa jag på fullaste allvar: "Gud vad skönt när ungen är ute så att man ÄNTLIGEN får sova."

Naivt är bara förnamnet.

;-)

Kram, R

Petra sa...

Så jobbigt! Att inte få sova är hemskt. Jag vet. Fin bild du har fått till där uppe!
Trevlig lördag på dig!

Var dags glimtarn sa...

Petra - Tack och tack igen och hu för att inte kunna sova!