torsdag, oktober 02, 2008

Kalla golv och långa nätter

Juno har sparkat hela natten, jag undrar om han försökt vända sig om, det har känts som om han skakar sig fram. Jag var tvungen att 03.27 gå upp och vandra lite, för att ligga gick inte.

Man får se upp vart man sätter sina små fötter på det vita marmorgolvet som nu börjar kännas iskallt, istället för svalkande skönt. De europeiska bergskorpionerna tar sig in och skrämmer oss lika mycket som vi dem.

När jag gick runt på det kalla marmorgolvet och undrade när han skulle sluta försöka sträcka ut sig i min mage (som inte växer så mycket precis som med våra andra två förbir jag som det verkar ganska liten, men han växer) och inse faktum, det blir inte bekvämare för någon av oss.

"Ligg kvar i sängen" sa maken, som skulle till Milanos puls på morgonen. Jag låg kvar. In kom lilla H "sjuk mamma?, klapp på kinden" Sen kom lille O och drog ner täcket, la sin kind mot magen och sa "var snäll bebis och somna nu". Ensam kvar är jag och bebben som nu vekrar lugn, istället för att kliva in i kontoret tog jag datorn till TV'n och italienska morgon nyheter. Till barnens lycka har vi grundutbudet och en TV. Vi stenålders människor har kapitulerat och det känns helt ok. Jag ser nyheter följt av catwalk och tillslut en fantastisk opera, allt på 20 minuter.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Det är ju som du skriver. Man vänjer sig.
Människan är den varelse på jorden som har lättast att anpassa sig efter sin omgivning och efter de levnadsförhållanden som bjuds. Naturligtvis finns det gränser för vad vi tål men de ligger oftast längre bort än vi tror.

Men vad läskigt med drunkningen. Var det så i verkligheten också, som i drömmen, att du accepterade beslutet att sluta kämpa?

Var dags glimtarn sa...

Hej Zäta - Ja drömmen var en kopia av vad som hände och känslorna kring det.

smultron sa...

Va!? Hade du lagt in en bild? Härligt med nån annan som lägger till och tar bort;)
Jag är värsta velpottan när det gäller bloggen!

Var dags glimtarn sa...

Har du gjort detsamma? Ha ha, jag ska sätta på mig solglajjor och fota en sån där hemlig bild på Juno, snart :)

Solrosfrö sa...

Bild!?! Kul, väntar med spänning ;)