torsdag, oktober 16, 2008

En galen höna...

Ska sluta med mitt hönseri snart. Men idag har jag gått runt som en höna, pickat frenetiskt utan uppehåll, och fått en massa gjort. Stirrat och kacklat en massa med kunder och hemmaprojekt.

Jag är egentligen helt dödstrött, men liksom uppspelt. Hönsig.

Jag har rensat ett helt barnrum ifrån en hel del massa skit och för barnsliga saker. Strukturerat, organiserat och det blev kalas. Lille O glad som en clown. Jag satt på golvet i 2 timmar. Fast jag kan egentligen inte sitta på golv, det gör alldeles för ont i bäckenet. Sen stod jag på stol och balanserade, fast jag egentligen inte borde det så kunde jag inte sluta. Var tvungen att färdigställa.

På ett ungefär har jag fått 4 projekt jag velat göra hemmavid klart, på en och samma dag. Jag har jobbat 7 timmar med. Barnen har liksom skött sig själva, varit med, lekt med lego unt so weiter.

Imorgon ska vi ha gäster. Jag slår vad om att dagens agenda utan en sekunds lugn utandning kommer att visa på visst resultat. Det vill säga, imorgon är jag väl lika pigg och underhållande som en nackad höna.

Mitt i allt stirr tittade jag på maken som jag råkade springa på här i huset under kvällen, jag sa ett namn. Han sa: det tar vi. Vi har rimligen 34 dagar på oss att ändra oss igen.

4 kommentarer:

Sara sa...

Ja, det måste vara en viss förlossningsstress... :)
Men du, balansera inte på stolar! Fast jag vet hur det är, jag gjorde också det. :)

smultron sa...

Sluta inte! Jag tycker om hönan :)

Du låter som om du närmar dig en förlossning ;)

Nässelblom och choklad sa...

Vilket härligt flow! Det är så härligt när allt bara flyter på och blir klart. Tyvärr händer det inte alltför ofta. Men jag tror att du är bra på det! Var rädd om dig och ta det lite lagom. Kanske har du snarare mer energi i morgon just för att du blivit klar med en massa projekt.

Var dags glimtarn sa...

Sara- vissa har svårt att göra som man ska, jag är en av dem :)

Smultron - eller hur! Det här smått hysteriska känner jag igen.... Bra att du gillar hönan :)

Nässel - Ja flow är härligt, lagom är inte jag, försöker...