onsdag, oktober 08, 2008

Not me

Jag skulle inte gifta mig tidigt. - Min man dök upp när jag var blotta 22 år fyllda. Gifte mig vid knappt 25 år fyllda.

Jag skulle inte ha barn tätt - Det är 16 månader mellan våra två äldsta barn.

Jag skulle inte driva eget företag - Jag driver eget företag.

Man ska aldrig säga aldrig. - Det ligger något i det. Lika mycket som det ligger mycket i att inte vara så obstinat i sina åsikter. Att utvärdera nuet istället. Finns inget jag är så glad för att jag träffade min man, vi är bäst för varandra. Våra pseuvdotwins, love love love each other. Jag tittar på dem ibland, deras närhet kan man ta på. Är enormt stolt över att få vara deras mamma. Jag ska göra mitt allra bästa. Allra allra bästa. Att driva eget är flexibilitet. Det passar ju mig. Jag tänker fortsätta.

10 kommentarer:

Solrosfrö sa...

Stämmer så bra. Aldrig säga aldrig.
Jag skulle ha två barn, inte fler. Vi har tre och vem vet om det blir fler? :)

Anonym sa...

Det är gôtt när livet självt hittar på överraskningar som berikar och gör vandringsstigen vackrare.

Var dags glimtarn sa...

Fröet - Åhhh, nu blev jag nyfiken på babyplans :D

Zäta - Eller hur. Tack tack för att du skrev det. Så skit trist om man planerade allt själv och det blev bara just så :)

Var dags glimtarn sa...

Den där smilyn jag la till ser ut som min kommentar var ironisk. Så var den INTE menad!

Solrosfrö sa...

Maken skulle kunna ha ett helt fotbollslag medan jag är mer tveksam...
Nu börjar min klockan ticka och alla bebbar är sååå söta. Ingen bra kombo ;)

Var dags glimtarn sa...

Fröet - Ha ha, underbart ju :)

C. Meow sa...

Meh ... jag skrev ju nåt jätteklokt här? Vad skrev jag? Nåt om att tänka aldrig är nog ganska mänskligt men så länge man inte låser sig i sina aldrig så är det nog inte så farligt. Och det verkar du ju inte ha gjort ;D

Mie sa...

Åhhh så förståndigt skrivet... håller så med dig!
Jag skulle inte ha barn före 35 men hann visst bara bli 25;)

Ha en finfin fredag!

smultron sa...

När jag väntade tredje sa folk som svar på mitt påstående att tre var lagom: "Man ska aldrig säga aldrig." Och så log dom lite triumferande, som om dom visste nåt jag inte själv visste.

När vi ändrat oss och väntade fjärde försökte folk nästan avkräva mig ett löfte att vi inte skulle ha fler. Så nu är det jag som säger den där meningen. Bara för att retas ;)

Var dags glimtarn sa...

Camilla - Det var okcså bra skrivet :)!

Mie - Hej! Och tackdetsamma!

Smultron - jag tycker redan folk säger det till mig/oss....Jag kan väl tänka mig en fyra. Men tror inte vi hinner med det ; )