fredag, oktober 31, 2008

Latinsk frulle

Igår morse chockade vi lilla H:s kompis Sabrinas pappa. Han kom för att hämta henne 10.30 på morgonen, hon hade sovit kvar här. Vi satt allihop vid frukostbordet i pyjamas (en no no här!)när han kom. Maken och jag tyckte ju att det var lite konstigt att komma 10.30. Han var säkert bara artig. Han såg helt chockad ut över att vi satt i pyjamas och åt frukost så sent. Vi var väl knappast så snygga heller. Sovränder i fejan och pyjamasar som sett sina bästa dagar.

Dessutom åt vi ägg, youghurt, 3 olika sorters bröd, frukt, flingor och 7 olika pålägg. Är det lunch undrade han?

Här dricker man en espresso och tar en kaka till frulle. Jag undrar hur de står sig till lunch. Hela den svenska barndomen får man ju höra att frukost är det viktigaste målet. Även våra kids som bor utomlands får höra detta. Även deras kompisar som sover över. Undra om Sabrinas pappa tycker det är propaganda när hans dotter säkert rapar upp den svenska mammans ord i bilen på väg hem...

6 kommentarer:

Sara sa...

Min man äter latinsk frulle. Alltid. Och han står sig alltid till lunch, eller ännu längre om nöden kräver. Jag fattar inte hur.

Jag skulle vilja ha sett Sabrinas pappas min! :D

Peace in mind sa...

Bra där att du startat en frukoströrelse, alltså hur funkar det med bara kaffe. Det är ju tillbehöret sas!

Var dags glimtarn sa...

Sara - Hur gör han?! Men det är klart, vi är bara 9 mijoner, latinarna är ju fler, by far. Det är kanske vi som är konstiga ;D

PIM - Eller hur! Jag har stratat förea föreöser sen vi flyttade ut. Ska nog tom skriva en blogg om det ; )

Anonym sa...

HA! EN kaka?! Mauro satter i sig ett helt PAKET kakor till frulle. (sjalv ater jag "bara" ett halvt paket.......) ;)

Var dags glimtarn sa...

Silvia - En hel påse haha, då kan jag nog också iofs bli mätt ;)

Solrosfrö sa...

Ha ha. Ja men hur klarar de sig på bara kaffe och sockerkaka???