tisdag, oktober 07, 2008

Girlish

Girlish blir det kanske när maken och sonen och min pappa reser ut på samma dag. 4 dagar har jag och dottra alldeles för oss själva. Det känns underbart mysigt när dottra själv säger -åh mamma, bara vi två hemma, så mysigt! Och mina hormoner sänder ut oro, jag ogillar att delar av familjen flyger och far utan att vi alla är samlade. Men de hormonerna ska jag snart ge på moppo, jag är ingen beliver när det handlar om att ta ut oro i förskott...

Lilla H och jag ser fram emot att se på inspelade idol ikväll. Äta framför TV:n och prata. Hon ska sova över hos mig med i natt har vi bestämt :) Men vi får se om hon "vågar" sova kvar, hon är hemskt hemkär när det handlar om hennes egen säng!

Jag fick förvisso både puss och kram ifrån lille O imorse innan han drog iväg med farsgubben men lilla H henne ville han inte släppa först. Hans kärlek till hans syster är stor. STOR.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis i efterskott! Du är ett år yngre än jag.

Vad skönt med en tjejjvecka! Jag kan förstå att du oroar dig för de som reser men gissar också att du ser fram mot egentid med dottern.

När maken är borta brukar jag låta båda barnen sova med mig i dubbelsängen, om de vill. Det är rätt mysigt som omväxling.

Solrosfrö sa...

Bra att dela upp familjen ibland tror jag. Ha några riktigt mysiga dagar tillsammans!

Var dags glimtarn sa...

Zäta- ja det ska bli mysigt att få rå om bara henne!!

Fröet - Det tror vi med på. Tack!

smultron sa...

Men sen får dom stanna hemma.44 dagar kvar!

Tjejmys är bland det bästa som finns :)

Var dags glimtarn sa...

SMultron - Mmm, vi njuter. Vi har haft TV middag och nu pratar hon i telefon med bästisen om ngt som händer imorgon som hon glömde säga......blablablabla eller på italienska blir det bliblobliblo :)
Ja 44 dgr kvar,kanske dags för resförbud! Men hjälp ja....