tisdag, oktober 07, 2008

Av bara farten....

Jag pratar italienska fort fort nu. Men jag säger mycket och många fel. I lördags skrattade jag så åt mig själv när det flög ut : -Hai scrutti tutti sola??! Till en liten flicka på skolan. Lilla H vek sig nästan. Scrutti tutti. Jag menade scritto tutti. (skrivit allt), men snubblade av bara farten.

På min födelsedag sa lilla H: io ho scrutti tutti da sola. När jag fick en saga. (Jag har rappakalja allt själv) Hon skämtar hela tiden, har kul svar på tal. Den lilla donnan börjar förändras. No more little girl. En tjej helt enkelt. Rätt stor sådan med. Shit. Snart är tonåren här. Mindre skämt och mer skrän då gissar jag.

10 kommentarer:

Dubbelörn sa...

Tonårstjej? Lite mer skrän... *hållermigförskratt*

Jo, du har nog rätt. Det är nog så alltid... *ASG*

Kan jag skicka sonen till dig en vecka över höstlovet...?? Bara så du vet vad som komma ska. Och ändå är han kille o det värsta är över. *gapskratt*

Kram

Anonym sa...

Italienskan har en del ord som låter ganska komiskt! Kul med lite charmiga felsägningar...
/Anna S.

Var dags glimtarn sa...

Dubbelörnen - *håller för öron och ögon* låt mig leva i villfarelse :D

Anna S- :)

smultron sa...

Här är det en massa skämt och inte nåt skrän, lite vanligt tjat som bemöts av surmulen uppsyn bara. Sminksmulor på toalocket och en viss självfixering kan man ju leva med ;)

Tonåren är en härlig tid och man lär känna varandra på ett annat sätt. Vår tjej är snabb i repliken, så snabb att vi vuxna inte alltid hänger med.

Ni kommer säkert ha jättekul ihop då också :)

Var dags glimtarn sa...

Smultron - skämt är gott, låter som ni har det just så gott :)

Var dags glimtarn sa...

Smultron - skämt är gott, låter som ni har det just så gott :)

Solrosfrö sa...

Var luuugn - skämten fortsätter men lite hårdare smällar i dörrarna får du stå ut med ;)

Var dags glimtarn sa...

Fröet - ah, det kan jag ta. Kan smälla i dörrar själv ; )

Sara sa...

Scrutti tutti var ju helt underbart! :)

Kajsa sa...

Scrutti tutti, otroligt härligt roligt! :-D

Härligt att höra Smultrons och fröets positiva tonårserfarenheter. Ibland känns det som om tonåren bara är elände.