torsdag, oktober 23, 2008

Just do it

Ibland ska man inte tänka, bara göra. Det kostar men smakar så gott med.

Efter skolan gick vi ner på piazzan barnen och jag, köpte världens största glassar på Paolino. Valde ett bord i solen, fast det var lite för varmt. Doppio macchiatto till mig, iste och vatten till barnen. Där satt vi och pratade om dagen.

Sen gick vi in på varuhuset globus. Barnen kikade på leksaker i en timme. Jag satte mig på en stol vid lekbordet. Lille O valde en ring noga noga, till sin kärlek Céline som fyller år på lördag. Han är romantikern själv. Just nu skriver han ett kärleksbrev som ska ges tillsammans med ringen.

På vägen till bilen köpte vi en lasagne över delikatessdisken. Nu piper ugnen. Vi käkar i soffan framför Scooby Doo.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Bra initiativ tycker jag!

Tänk att vara 30 år och minnas att min mamma minsann tog tid för mig och min bror/syster. Vi gjorde små utflykter och levde inte bara kravfullt och stressat.

Hoppas du får en finfin helg också, tillsammans med kära familjen.

Petra sa...

Åh, det låter så mysigt: piazzan, glass och solen, framförallt solen! Här är det vantar på och knäppa kappan ordentligt :(
Mysig fredag på dig!

Anonym sa...

Lille O verkar vara en riktig romantiker i så unga år, vad gulligt! Den där italienska glassen hade jag inte tackat nej till... Italiensk glass står i en klass för sig.
/Anna S.

RANA sa...

Livsnjuterska!

Det gör mig så outsägligt glad.

Kram till dig,
Rana

smultron sa...

Lasange framför Scooby Doo- helrätt!
Ha en trevlig helg!
Kram

Solrosfrö sa...

Glass i solen... åååhhh!

Var dags glimtarn sa...

Zäta - Tack! :)

Petra - vantar! Oj, inte än här... Men snart säkert.

Anna S - I titally agree :D Och ja, han är en romantiker....

Rana - Yes I am! :)

Smultron - Eller hur! :)

Fröet - Men nu är det moln...