tisdag, oktober 14, 2008

Musica

Jag tog kort på lille O när han hade sin fiol lektion idag. Jag vet inte vad det är men det är lite magiskt att få sitta där och se på. Han säger de mest roliga sakerna, men som makes sense. Som när hon stämmer hans fiol säger han "har du tänkt på att det låter som en dålig cowboy films musik, när du stämmer fiolen. Jag tänker alltid på det, nu kommer cowboysarna!" Så skrattar han. Och hon. Och jag. Men han är mycket koncentrerad när han spelar. Det är inte lätt med stråke, noter och att balansera fiolen på en gång.

Jag tänker på fame när vi går i musikskolans korridorer. Det gnisslas, visslas, sjungs och trummas i varje rum. Jag vill nästan flytta in. Åtminstonde vill jag få vara med.

2 kommentarer:

C. Meow sa...

Ja - oj Fame var en riktig dröm när jag var tonåring. Tänk att vara musikalisk ...

Var dags glimtarn sa...

Camilla - Jag drömmer uppenbarligen fortfarande Fame drömmar ha ha ha.