måndag, oktober 20, 2008

Saturday and Sunday leisure

Helgens bästa:

-Lille O vet precis vad hans kompisar gillar, i detalj, hans kompis blev överlycklig av rätt låda lego. Kalas i Como.

- Sol och lång höstpromenad i skogen Monte Verita, plockandes kastanjer. Ätandes picnic i t-shirt.

-Barnens långa skapar lekar med lego, makens och mitt snackande.

- Jag har sovit som en stock hela nätterna, bragd för mig som hög gravid.

Helgens sorgliga:

- Skuttiskutti, undulat nummer två, låg död på burens botten. Hans kompis rymde för några veckor sedan, begravning i skogen. "Ska vi sjunga något, sa jag" "Blinka lilla sa lilla H" Så fick det bli.

Helgens insikt:

Jag växte upp med ABBAs låtar och Agnetas och Anni-Frids, Björn och Bennys röster, lilla H och lille O växer upp med Mamma Mia, Abbas låtar men Pierce Brosnans och Meryl Streeps och gängets pipor.

Lilla H fixar numer sitt hår själv på morgonen, supersnyggt med. Sidbena och diadem eller hårband coolt pådraget. Mammas hjälp efterfrågas inte, som förr (buhu och jippi på samma gång).

5 kommentarer:

smultron sa...

Jag sover som en stock när jag är gravid :)

Låter som en härlig, men sorglig, helg. Nu kan Skuttiskutti hälsa på mina gamla undulatkompisar Caesar och Brutus!

Var dags glimtarn sa...

Smultron- och Albertina/Bianca Neve i undulat nangiala :)

Solrosfrö sa...

Man måste ju acceptera att de blir större även om det tar emot att erkänna för sig själv att man inte riktigt behövs jämt... ;)

Anonym sa...

Skönt att du fick sova ut! Ledsamt med undulaterna, men de fick ett värdigt avsked förstår jag. Det där att begrava älskade husdjur eller vilda smådjur hör nästan till barndomens erfarenheter.
/Anna S.

Var dags glimtarn sa...

Fröet- usch det där är svårt svårt! :)Och samtidigt ljuvt....

Anna S - Ja så är det nog, en del av barndomen.... Först sa lilla H " men vad har ni gjort!! Han är ju död!"