måndag, oktober 06, 2008

Hipp hip

Skönt att man kan känna sig (stundom) hip fast nya hipp hipp hurra utropas! 36 är väl ingen ålder?

Fick skönsång imorse, finfina teckningar med små handskrivna påhittade italienska sagor till. En plånis som var en dröm att bara öppna paketet till... Och böcker. Vad är en födelsedag utan en önskad bok? Fina telefonsamtal med mer skönsång (brorsan ifrån down under var nog först!)och platta små paket med posten. Skönhetsprodukter, fina att se på, kul att leka vattenlekar med (bada). Förskotts kofta att titta på men inte ännu bära och babyprylar jag önskat mig ifrån Sverige. Finaste blåbärsblåmedmjölk flätade skärpet ifrån väninnorna här. Jag känner mig minst sagt bortskämd...


Vi åt godaste lunchen i varmaste solen ute längs vattnet. Fina pappa är här och förgyller dagen. Vi skippar tårtan på min önskan och istället köper vi med den godaste italienska glassen hem, vi väljer två smaker var och njuter vidare i trädgården. När barnen slutat skolan och hip hopen och allt vad det är en måndagseftermiddag hugger vi in på den!

15 kommentarer:

Sunflower sa...

Ja men, stort grattis på födelsedagen! Den finaste italienska glassen i stället för tårtan är inget fel val alls! Mums! Hoppas du får en bra dag! Kram

Petra sa...

Grattis! Grattis! Och 36-år är en bra ålder! (bättre än 39)

Anna sa...

Grattis grattis!

Alla åldrar är bra, man ska bara bli vän med dem.

smultron sa...

Stort Grattis! 36 är en finfin ålder :)

Dubbelörn sa...

Stor varm grattiskram fr mig!!

Ålder är bara siffror o inget annat ;)

Kram

Nässelblom och choklad sa...

en stor grattiskram till dig! Vilken härlig födelsedag du verkar ha. Nämnde dig just på min blogg idag, för den har nyligen fyllt två år och du var den första som kommenterade hos mig. Väldigt speciellt var det! Ha en fortsatt bra födelsedag i solen!

Sara sa...

Auguri!! 36 är en mycket bra ålder! :)

Var dags glimtarn sa...

Alla - tack så mycket!!!

Anonym sa...

Grattis på födelsedagen!
/Anna S.

Solrosfrö sa...

Grattis grattis! 36 är def ingen ålder ;)

Anonym sa...

Grattis :D Min syster och hennes man har också fyllt nu 3 resp. 6/10 :)

Var dags glimtarn sa...

Anna, Fröet och Gioa - Tack :)!

C. Meow sa...

Stora grattiskramar ...

Minna sa...

Grattis! Härligt med glass. I love glass.

Var dags glimtarn sa...

Camilla - tack!

Minna - Tack Jag äter upp resten ikväll:)