onsdag, mars 05, 2008

Tonårsdröm

I natt drömde jag att jag var tonåring. Att jag gjorde det där som jag ville men inte av någon anledning uppfyllde, när jag var tonåring. Att jag åkte till Milano och läste design. Jag pratade italienska i drömmen och min lampa var mitt x jobb.

Min lampa som jag senare gjorde verklighet utav. Utan att ha läst design i Milano. Och så typiskt mig. När den var klar och i produktion så kände jag mig klar. Försökte ett varv med att sälja den, fick ett entusiastiskt ja men så gick gubben som sa ja och som var en av grundarna till den "berömda kedjan" och pensionerade sig. Så föll det mellan stolarna. Men det gjorde inget. Det är det där med målet igen. Jag kände mig klar. Och detta stycke är taget ur verkligheten, inte drömmen.

Jag vaknade ur drömmen när jag stod och monterade lampan på ett demostrationsmöte i en affär. Den sattes upp i en ring, och sedan i en fallskärmshoppare formation. De små enheterna som utgör lampan tändes och någon utbrast - varde ljus!

Vi har en lightwatch som sakta ljusar upp rummet om morgonen. Den utlöser även lättsömn och drömstunder...

16 kommentarer:

b a n d s t i g e n sa...

Skön dröm. Ta tag i känslan! Ofta vill drömmarna säga en nåt...

Var dags glimtarn sa...

Ankie - att jag borde ta tag i att visa upp lampan...kanske.

sara sa...

Vilken härlig dröm! Jag var faktiskt nära att läsa design i just Milano för ganska många år sedan. (Varför går åren så snabbt numera?) Vet du vad jag tror? Att vi har Milano gemensamt. Och det betyder nog att vi bör shoppa tillsammans just där. Eller hur? :-) (Har fortfarande inte glömt allt det där med Prada...)

Var dags glimtarn sa...

En dejt i milan på agendan helt klart!:) men så lustigt, vi kunde ju i teorin läst samtidigt :) Ist har jag läst ca 150 poäng tålamod:O För uni handlar ju om tålamod och viss analytisk förmåga att falsifiera och korvstopning ; )
Vi kan börja med en fika på Corso Como 10 snacka design. Lunch på C och prata skriva bok och sen avsluta på PRADA?

sara sa...

Jag skrev in mig, men hoppade av. Minns inte ens vad skolan hette. Jag har också läst cirka 150 poäng nåt förvirrat. :-) Och både jag och din man kastade vattenballonger!
Absolut, jag är med. Corso Como, lunch, boksnacket och sen det viktigaste – Prada. När? ;-)

Var dags glimtarn sa...

Me dica! : ) Jag är där på en timme. En blogg dejt i Milano vore ju super att göra verklighet av. Glöm inte vattenballongerna bara, du vet väl att man kan gå upp på taket på Domen!? ; )

sara sa...

Du, en bloggdejt i Milano är spikat! Absolut. Jag är där på två timmar. :-) Vattenballongerna tar jag med mig – följer din man med? :-)

Var dags glimtarn sa...

Japp detta vill han inte missa. Sen vill han vara kvar där på taket. Han gillar utsikter vbättre än shopping ; )

Var dags glimtarn sa...

Is your coming too? Isf bokar vi middag med, har en superrestaurang i bakfickan!

sara sa...

Jag kommer! Om jag tar med min man så kan han stå kvar där och titta på utsikten tillsammans med din man medna vi shoppar. Han hälsar att de kommer att sitta på Bar Magenta och dricka Negroni.
Seriöst: vi kommer! :-)

Var dags glimtarn sa...

Seriöst avboka Basel, jag menar Basel mot Milano *S*!!

Dai veni!!!

sara sa...

Vi kan inte avboka Basel. (Vi kollade precis.) Fan! (Ursäkta.) Men du, så fort vi kan kommer vi till Milano! Lovar! Visst är ni kvar ett tag till?

Var dags glimtarn sa...

Sara- Yes, we wont move... Kom så bjuder vi på lunch som utlovat tidigare:)

sara sa...

Jag vet... vad är Basel mot Milano? Prada... Inom några månader är vi där. Te lo prometto!

Var dags glimtarn sa...

Ha ha ni kollade alltså om det gick att avboka :) Ni kan väl vinka söderut när ni är i Basel!

b a n d s t i g e n sa...

Hajjade inte att du faktiskt designat en lampa...good for you!