måndag, mars 31, 2008

Det känns

som om att det är dags att flytta "hem" igen. Bara en känsla. Att ha barnen i några i år Sverige. Jag surfar runt på hus, föll för ett. Funderar på att skicka lillebror dit för att kika. Storebror är på numer boendes i Jakarta samt Singapore....

Såg oss i det där huset, stort kök med barätplats samt stor matplats, frukost där och middag där, typ. Brasan, sovrummen, badrummen, högt och ljust, ja allt stämde bra. Har inte bott i det området tidigare men har både lillebror och vänner boendes där. Fina Bromma. Brukade jag säga. Tror vi måste flytta till ett nytt område om vi ska flytta hem. Något vi inte kan helt ut. Men sa maken, kan vi inte flytta till USA då istället?

USA. Nej det var ju i Sverige jag ville ha barnen i några år. Inte så mycket läxor och så, cykla utanför huset.

Men Sverige, säg någon annanstans bad maken.

Nej Sverige.

Du kommer inte trivas där länge, säger han.

Eventuellt har han himla rätt.

Kan man eventuellt flytta ut sen igen?

Sådana här diskussioner har vi ofta. Sen slutar det med att vi någon vecka senare säger: - hur kan man lämna paradiset.

19 kommentarer:

Petra sa...

Är det så att du är en sådan själ som hela tiden vill vidare till nya äventyr? Jag kan tänka mig att det kan bli svårt att trivas i Sverige efter några år i Italien/Schweiz...men det är klart om barnen ska få lite av Sverige i sig, om det är viktigt så...

sara sa...

Och jag mejlade maken idag och sa att jag nog vill flytta till Italien. Sen. När barnen blivit större. Jag har inte hjärta att göra det nu, eftersom tvillingarnas pappa bor här.
Jag har en kompis som bor på Zanzibar. De skulle stanna ett år. Det har blivit fem år. Nu vill de aldrig tillbaka till Sverige.
Lycka till – hur ni än gör! Kan tänka mig att det måste vara oerhört svåra beslut.
Förresten – menar du att ni flyttar tillbaka innan vi hunnit med Pradashoppingen??! ;)

Var dags glimtarn sa...

Petra - ja och nej....jag har nog mest mammaångest!

Sara - Nej då Sara, PRadashoppingnen är still on! Det tar nog minst ett år att flytta hem!

sara sa...

Puh! Meno male! :)

Var dags glimtarn sa...

Ha ha :)

Var dags glimtarn sa...

Du vet väl Sara OM vi skulle flytta hem skulle jag skicka mina barn till er titt som tätt, H och O kunde flirta upp tvillingarna och A och maken din får leda italienska lekar och läsa italienska sagor ha ha! Jag är livrädd för att de ska glömma italienskan....

sara sa...

Ja, gör det!
Och medan de snackar italienska, kan ju vi göra stan? :)

Var dags glimtarn sa...

Ja det gör vi!

Solrosfrö sa...

Värmland lockar inte då...?*skratt* En liten röd stuga vid Vänerns strand... :)

C. Meow sa...

Hm, den där flyttfebern. Men många gånger behöver man bara få bolla lite, planera lite och sen rinner allt ut i sanden. ... och ibland inte ;)

C. Meow sa...

Hallå där, var det inte här det utlovades Björnfoton? ;)

Solrosfrö sa...

Ropen skalla
- Visa ansiktet för alla!!

Annie - PD sa...

Men åh, det är klart ni kan flytta igen. Kör på!
Men kom hem en sväng så går vi ut och dricker en drink ;)

Åsa sa...

Oj, vad svårt! Sverige har ju sina ljusa sidor, men...

Borsökna Östergård sa...

Bromma är nice! Jag tror du skulle trivas. Vi bor iof i "lugnare" Bromma, dvs inte värsta fin-Bromma. I fin-Bromma är det lite hetsigt och jag tappar ibland lite andan när jag är där...

Var dags glimtarn sa...

Jessika - Inte denna gång iaf! ; )

Camilla - Jag har inte lovat Björn foton! Jag är ju annonym ; ) Flyttfeber och mammaångest, vad som är bäst för barnen in the long run...


Jessika - jag gör det inte!! : )
Annie - gärna en drink nästa vända i sthlm!

Stumpan - och sina mörkare sidor:O!

Ankie- aha! Är Ålsten finbromma? Hetsigt gillar jag INTE.

Annie - PD sa...

Underbart :)

Var dags glimtarn sa...

Annie- gräset är alltid grönare ? ; )

Peace in mind sa...

Men att testa är aldrig fel, och skulle ni ångra er är det bara att byta ju...Och barnen mår ju alltid bäst där föräldrarna mår bra:)