söndag, mars 16, 2008

En konst sa M

Innan hon åkte. Och refererade till min påbörjade packning. Jag älskar att packa....

Jag har perfekt ordning i barnens garderober, snyggar till dem varje dag. Min är ibland dock mindre kaotisk. Medan M packade lilla kusinens väska inför deras hemfärd tidigare idag, packade jag lilla H:s semesterkläder, 10 dagars sommarkläder. Det gick på 15 minuter och det blev en halv kabinväska. Hon har allt med sig, strandklänningar, bikinisar, 2 olika par skor, tröjor med lång och kort ärm, linnen och shorts, byxor och kjolar. En jacka och två tröjor. Hon åker ju i detsamma med. Allt noga förpackat i olika små tygpåsar. En för underkläder, en för skor, en för x etc. Klänningarna och byxorna ligger utanför påsar, likaså strandhanduken. Den andra halvan ska lille O:s kläder packas i. Min egen väska blir en mindre kabinväska. Och tro mig, jag får i mycket i en sån, med plats för eventuell shopping med. Men jag tar bara kläder jag vet att jag använder och älskar att bära. Inget annat.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Jag är sämst på att packa! Packar alltid på tok för mycket :-) Lite tips?

Petra sa...

Jag skulle också behöva lite av din packtalang, tycker det är jättesvårt, tar alltid med mig för mycket. Tråkigt är det också...

Annie - PD sa...

Helt rätt :)
Att bara ta med sig plagg man verkligen älskar att bära är en så bra grundregel! Det är ändå de som åker på, det andra får ligga...

sara sa...

Som du vet behöver jag din hjälp till reportageresan! :-)

C. Meow sa...

VDG och Annie - håller med er. Bara ta med favoriterna och då har man en rätt liten packning. Rätt skönt tycker jag, hatar att släpa på tunga resväskor. Sen vill man ju ha plats för ev fynd :D

Hoppas ni får en härlig resa

Borsökna Östergård sa...

Nämen åh... jag ska låtsas att jag älskar att packa nu när vi ska till Gotland... packning är seriöst ångestframkallande annars.

Var dags glimtarn sa...

Alla - färdigpackad dagen innan, inte så illa.. :)