måndag, mars 10, 2008

Mäkta poppis

Jag lagade nyss en fiksgratäng till ytisbarnen och till lilla C som följde med hem, med basmati ris och färsk broccoli. Ingen åt gratängen. Jag har aldrig sagt att jag är bra på att laga mat hävde jag ur mig.

Så satt jag här uppe och tände en brasa, det regnar ute, tände lite ljus, som alltid. Fick höra en så himla bra rockig låt nerifrån lilla H:s rum, så jag drog mig ner. Dansade in i rummet, hann bara en meter. De skrek unisont - Dai mamma, vi leker!!!!!!! Sen stängdes dörren framför näsan på mig.

Jaha, då blir det väl jag och Dr Phil då....

4 kommentarer:

C. Meow sa...

Du kan nynna lite på Hasse å Tages "Vid 35 är man passé ..."
Sen är väl Dr Phil ett himla trevligt program ;P

Var dags glimtarn sa...

Camilla - jag som tycker jag är sån cool 35 åring *S*
Nej, det är det inte. Jag klarar inte av honom. :O

sara sa...

Känner igen det där med dörrar som stängs framför nästan på en. Numera knackar jag alltid innan jag går in i twinsens rum. Då ser de alltid nöjda ut – precis som om de tycker att jag ger dem den respekt som de förtjänar... Eller nåt sånt. :-)

Var dags glimtarn sa...

Sara- Dörren var öppen, fattade inte alls varför de stängde den ; )