onsdag, mars 12, 2008

Finbesök

Japp. Idag kommer det fint besök, delar av min älskade la famiglia Svedese!

Smått stressad. Ni vet. Planera mat, plocka iordning (fast här är minimalistiskt jämt iofs). Bädda en och annan säng. Jobbsamtal. Laga lunch till barnen som har kort dag och som ska ha kompisar på lunch. Sopa balkongen. Hoppas intresseklubben noterar nu. Sen ska det köras till kören, och sen till stationen för att hämta upp paps mfl! Direkt till O's simning då de ska ta märken idag ( i crawl, vad är det för märke?). Sen blir det middag i Ascona, där simningen är. Det är strålande sol, ska bli 17 grader idag och ikväll äter vi italiensk Pizza invid vattnet och snackar tills öronen faller av, som vilken italiensk familj som helst.

I morse skrev jag lapp till lille O:s fröken, i sista sekunden som man säger. För imorgon tänker jag ha dem hemma. Lilla halvkusinen är med medtagen av paps. Klart de ska leka! Hon lär inte gilla det, att senora Svedese inte har bättre framförhållning. Men det är ju så svårt att skriva på italienska, det tar mig en vecka! (Lille H:s fröken är så mycket mildare, så henne sa jag det till :O

10 kommentarer:

sara sa...

Åh, vad mysigt! Och 17 grader. Här är det bara... grått. Lille O:s fröken får ju ha lite överseende när du kämpat i en vecka med lappen! Du lämnar ju in den innan deadline! ;-)
Buona giornata!

Var dags glimtarn sa...

Sara - Right you are. Men jag dukar för onda ögat när jag hämtar. Här tar man inte ens ut 6 åringar ur skolan ostraffat :O

Var dags glimtarn sa...

dukar gör jag kanske inte vid närmare eftertanke....Men duckar gör jag nog :O

sara sa...

Haha... Om du dukar en extra tallrik till fröken idag så kanske hon blir glad? ;-)

Var dags glimtarn sa...

Sara - Jepp, lite peppisar kanske från IKEA, tror du det kan blidka det onda italienska ögat ? Och du...Petra is back! OCh vi får gärna dansa på hennes bord, hon bjuder tom på prästost! :)

sara sa...

Peppisar gör nog susen! Och lite lingonsylt till köttbullarna. Va?! Är Petra back? Rusar dit. Sen borde jag jobba lite? ;-)

Var dags glimtarn sa...

Sara - Rusa dit! Följer ditt goda exempel, med lite suck och stön :)

Peace in mind sa...

Å vilken underbar dag, full fart och massor av roligt. Det är inte sån stress som är skadlig, fick jag lära mig idag på kursen!!!

Petra sa...

Ja, jag tycker att du kan titta in för jag har utnämnat dig :-D (jag vet att det inte heter utnämnat).
Jag kan se er framför mig hela La famiglia, sitta på en restaurang vid den vackra sjön, ätandes pizza. Suck.
Sopa balkongen ordentligt och ha en fin dag/kväll!

Var dags glimtarn sa...

Anna - Så bra :) Hela jag känner mig lycklig så det måste vara positiv stress. Barnen leker ute, nu är det snart dags för kören. Planet en timme sen så vi hinner mata änderna med :)

Petra- Tjoho! Andra utelämningen på en vecka! Jag är ärad och rusar genast in till dig!