söndag, mars 09, 2008

Bye bye

Maken drog till Svedala och Danmark, ja han pendlar fram och tillbaka och är åter på fredag. Nu låter jag kanske hemsk, men rätt skönt med ensamvecka med. Ha ha. Ja så får man också känna, tycker jag. Även om man älskar högt och innerligt. Egentid är icke att sopa under mattan. Eller nåt. Jag har aldrig varit bra på svenska ordspråk och skyller rakt av på min mor Brittania som rört ihop dem för mig hela min barndom. Även små kastruller har öron....Stor som ett monster. Och ja maken har skrattat gott åt vad jag fick lära mig som barn. Och nu kände jag att jag saknade honom direkt. Tji fick jag för min andra mening i detta inlägg. Men att sakna är gott. Och nu försökte jag inte göra ett ordspråk utav det. Utan bara så: att sakna är också gott.

Min vecka blir hektisk och 4 hela paket väntas. Jag vet, det är insane, totalt, insane. Shoppar jag så shoppar jag. Sen är det som tur är lungt ett tag. Jag kan inte ens stå emot min egen "window shop". Karaktär som en loppa!

11 kommentarer:

sara sa...

Att sakna en liten stund gör gott, även om det kan vara jobbigt också. Fyra paket!?? Hallå, du sparar dig väl liiite i alla fall till vår Milanoshopping?

Var dags glimtarn sa...

Sara - javisst, jag sparar nu ända tills dess!! :)

Ina sa...

Är man beroende eller nåt, när man knappt vågar läsa vidare i ett inlägg som börjar "Bye, bye"?! Tur att det "bara" var maken som gav sig iväg ett tag; inte du som kommit på att du bloggat klart. ...ta det som beröm, det är så det är menat!

Var dags glimtarn sa...

ina - ha ha, cara : )

Peace in mind sa...

Det känns verkligen igen, älskar mannen mest av allt, men de där dagarna ensam är guld värda. Tid för eftertanke, och tid att göra efter eget huvud rakt av:)
Fyra paket *viskar att jag vill se*

Var dags glimtarn sa...

Anna - pust skönt att fler känner som jag, och believe me I love him dearly :) Är rätt beroende av egentid emellanåt. Fatta 4. Jag tror inte jag vågar visa helt ärligt sitter här och småundrar om il postino tror jag fyller år denna vecka :O

Solrosfrö sa...

Egentid är guld värt! Måste få sakna lite för att hålla kärleken vid liv - ett av mina ordspråk :)
Sa det swish på kontot nu mån tro?:)

Var dags glimtarn sa...

Jessika -skojar du :O ;) Jag och din man kan shoppa ihop *S*

C. Meow sa...

Egentid är värt SÅ mycket. För mig är det det som ger andrum och gör att man orkar engagera sig och älska.

... och shoppa loss ;)

Får vi några bildbevis?

Petra sa...

Kunde inte sagt det bättre själv. Jag älskar mina ensamma stunder...
Älskar desstom att bo på hotell alldeles själv. Det är lyx.
Lyx är också fyra paket! Show them!

Var dags glimtarn sa...

Camilla - eller hur! men shoppingen klarade jag av här framför datorn med honom lyckligt ovetandes mittemot *S*

Petra - You said it all as usual/de har inte kommit än men vågar knappt visa mig själv :O