fredag, mars 14, 2008

Senore Italiano

Dagens charmtroll är ca 85 år. Jag klev ut ifrån min nack och rygg terapeut (viktigt att man säger helt korrekt där...) och invid min bil står den stiliga gamle mannen och hans stiliga son.

-Goddag senorina!
-Goddag, ler jag och vi båda utbyter roade blickar om att jag får vara en senorina ett tag.
-Är det din bil bionda? Han har glimten i ögat, han ler stort, han är välklädd som få, han är mjuk och artig trots sitt inbilska flörtande som sker på ett skämtsamt charmigt sätt.
-Jajamen senore, ler jag och blippar till på den lilla fjärisen.
-Du har en mycket finare bil än mig senorina. Mycket fin. Han ler och gestikulerar vacker.
-Ha ha, den är svensk förstår du senore, liksom jag. Men mycket svartare än mig såklart.
-Aha, är den svensk! Aha, bionda, jag förstår, du är vackrare än din bil såklart. Han ler, han skrattar. Hans son gestikulerar att han ger upp att försöka få in farsan i bilen, han ler och vinkar hejdå och tar på sig sina pilots.
-Fortsatt goddag senore, nu ska min vackra bil ut och åka. Jag ler och nickar.
-Åh, du överger din gamle vän nu. Men min son, hur kan du överge honom? Han är så fin min son. Nästan lika fin som dig. Han skrattar. Vi skrattar båda. Nickar och hoppar in i våra bilar. Givetvis låter han mig backa ut först. Givetvis.

10 kommentarer:

sara sa...

Charmen lämnar dem aldrig... ;-)

Var dags glimtarn sa...

Sara- Eller hur, och den är så skön, inte sliskig, påträngande, bara ciao, jag vill charma....ciao :)

sara sa...

Exakt. Så söta!

Peace in mind sa...

Lite av den gentlemannamässigheten skulle inte skada här hemma. Glatt överraskad är vad man vill bli ibland:)

Var dags glimtarn sa...

Anna - det är gentilt, oftast och riktigt trevligt :)

Borsökna Östergård sa...

darling darling darling I think I love you!!! Du bloggar bra!

C. Meow sa...

Härligt. Det är sånt som kan lysa upp en dag ... Inte slisk utan bara livsglädje egentligen :)
Och sen berättar du så bra!

Var dags glimtarn sa...

Ankie -åh more amore :D!Grazie mille :)

Camilla - jepp absolut :) Tack!

Anonym sa...

Åh vilken härlig man!! Han måste ha lyst upp dagen jätte mycket :)

Solrosfrö sa...

Underbart! Härligt med människor som stannar upp och tar sig tid i vardagen :) Gamla som unga! Och kul att du hängde på, du gjorde säkert hans dag.