onsdag, mars 05, 2008

Tummen ur

Jag måste åka till Stockholm snart. Måste. Jag skjuter upp det. Vanligtvis njuter jag av att träffa nära och kära och good old Stockholm. Jag har inte den känslan just nu. Jag vill inte åka ifrån barnen. Jag vill inte missa en sekund av Ticino våren. Av säsongens sista skidåkning. Men säger jag till mig själv, you have a job. Så bara accepterar de det, mina kära kunder. Att vi tar det på telefon istället. Men intervjuer måste ta plats in person. Därför måste jag nu boka in en Stockholms resa. Snart. Snart.

Kanske är det för att jag varit trött på sistonde. Haft sorg. Sorg leder ju till trötthet. Och till behövd närhet till de sina. Det var i slutet av januari jag var i Stockholm sist. Länge sedan för mig. Så fort jag tänker flygplatser och plan och expresståg känner jag mig för att gå och lägga mig. Att resa i jobbet är far from glamoröst.

14 kommentarer:

Lox sa...

En jobbresa kan vara allt utom glamour. Vi tar ofta med oss barnen och då innebär det oftast:

*sova fyra i ett litet hotellrum
*iom ovanstående innebär det att jag får gå och lägga mig kl. 20.
*alt. jag sitter och surfar i badrummet
*eller tvätta kläder i badrummet, ffa under kräksperioder.

Och reser man ensam så är det ofta tighta resplaner som gäller.

Men jag får också säga välkommen tillbaka till Sverige. :)

Var dags glimtarn sa...

Jag tar gärna med mig barnen! Men de går ju i skolan så det går inte längre :( Mina dagar är möten mellan 08.00 till 20.00 oftast. Kommer hem som ett mindre vrak ;)

sara sa...

Jag ska åka till Sollefteå i slutet av april med jobbet. Försöker boka resa just nu, men det verkar vara en massa strul...

Var dags glimtarn sa...

Sara - att boka en resa tar typ en halv dag *urk* Trevligt folk i Sollefteå tycker jag ; )

Annie - PD sa...

Komsikomsi! Så går vi på Grill också och gör något skoj av jobbresan :)

sara sa...

Jag har aldrig varit i Sollefteå förut. Ärligt talat har jag aldrig varit längre upp än... Falun. Ser fram emot resan.

Var dags glimtarn sa...

Annie -pd - Hej och ha ha ja det vore något :)

Sara - Kul! .)

Lox sa...

De får följa med om vi ska ut på längre strapatser. Men det kräver också att maken och jag kombinerar våra resplaner alt. att en är (föräldrar)ledig. Det hela är snart ohållbart... .

Anonym sa...

Oj, oj, oj ...

Vilken härlig och annorlunda blogg!

Och så har du familj vilket gör ditt liv ännu lite häftigare.

Jag och min make komer förhoppningsvis också vara lika balla en dag när vi själva fått knodd.

Jag tycker livet borde vara ett äventyr. Och funderar på att skaffa mig ett.

Tack för trevlig läsning!

Peace in mind sa...

Du coola mamma, det finns alltid två sidor på myntet eller hur? Svårt att lämna, men skönt med en liten paus...i Stockholm är det kallt!

Var dags glimtarn sa...

Stina - Hej! Och så kul tack, roligt att du tycker den är härlig :)

Anna - Sometimes less cool ; ) Japp, skönt med paus. Kallt ja. Hm, nästa vecka har vi guests, veckan efter reser vi till Espagna. Efter det får jag dra!

b a n d s t i g e n sa...

Stockholm är kallt. Intervjuer dagarna i ända är inte kul. Hoppas ändå att din resa hit ger någonting... möjlighet att fakturera kanske?! Och det är ju alltid kul!

Solrosfrö sa...

Jag reser mindre och mindre i jobbet och det är sååå skönt att slippa. Iofs så pendlar jag numera 4 mil enkel resa med bil varje dag istället ... Men jag kommer hem varje kväll och vaknar hemma varje morgon. I slutet av april skall jag till Stockholm i allafall. Kanske vi ses?!

Var dags glimtarn sa...

Ankie - tur att jag har fakturerat på andra platser under tiden ; )

Jessika - Mm, var 5:e 6:e vecka är ok för mig. En paus, lite puls och jäkla massa intressanta möten med människor.... Ja vem vet, jag vet ju inte ens när jag är där ännu :)
Alla bloggdejtar hejvilt. Jag förstår inte hur jag skulle hinna bara. Men ett glas vin/cola i lobbyn iaf har man ju alltid tid till!