lördag, mars 29, 2008

Hajkrabba

- Titta mamma vad jag hittade! Vi satt på restaurangen som var de enda som kunde tillfredsställa vårt espresso behov, lille O hade varit på upptäcksfärd och kom springandes ifrån stranden.

-Titta, vad tror du att det är mamma? Det ser ju ut som ett ägg. En dinosaurie kan det ju inte vara, eller hur? Nej det kan det ju inte, de levde ju på kritatiden, det var ju uberlänge sen!

-Kanske en hajkrabba, sa jag.

-Kanske en hajkrabba, ekade O.

Pistagenötterna fick flytta ifrån sin plastlåda, vi fick sonika snabbt äta upp dem. I plastlådan bor nu hajkrabban och vi väntar med spänning att ägget ska spricka.

7 kommentarer:

Borsökna Östergård sa...

Bild är väl inte att tänka på?! För fult. Ok. Jag lägger ner.

Var dags glimtarn sa...

Va!? :) För fult? Hajjar noll. Vill du ha en bild på hajkrabban?

Solrosfrö sa...

Vad ÄR en hajkrabba? ;)

Borsökna Östergård sa...

Jag hajjar att du inte hajjar. Tänkte att hajkrabba (gud, jag skrev ägghaj först, äckligt) helt enkelt inte "gör sig" på bloggen...

Var dags glimtarn sa...

Jessika - vi vet inte.....det är det som är så spännande ; )

Ankie - *S*, den är vit och rund och väldigt len men hård!

Peace in mind sa...

Vit och len och väldigt hård, min smutsiga hjärna jobbar för högtryck!

Var dags glimtarn sa...

Anna - ha ha