tisdag, mars 11, 2008

Sol och pannkakor

Solen lyser som en propp. Snart vankas semester. I kväll bjuder jag vänner på middag och a la vardagsglimtarn blir det pannkakor med massor, jag menar massor, med tillbehör. Är man vuxen kan man göra Blinis, är man barn kan man ta sylt och grädde. Har man en mer engelsk smak kan man ta socker och citron. Till förrrätt blir det hemmagjord tomatsoppa med örter.

Först ska jag på jobbmöte, sen via IKEA och köpa bullar och hjortronsylt och svänga förbi min goa väninna Cristina, som brukar bjuda på en del bubblande skratt.

Update för intresseklubben som börjar på A A S och P, tror jag :) :
Idag kom paqueto numero uno. Paqueto stavas säkert på ngt annat sätt, egentligen.
Innehöll: Denim Jeans darkblue samt vit leisure blus. Hinner inte testa dem. Får bli questa sera! Tjopa! En DHL kille kom med ett annat :)

14 kommentarer:

sara sa...

Vilken härlig dag! Nu vill jag förstås veta exakt vilka tillbehör du har till pannkisarna!

Var dags glimtarn sa...

Ciao cara - okdå :) Först . Blåbärspannkakor, saffranspannkakor samt banan och kokospannkakor och så alldeles vanliga pannkakor.

Tillbehör:
Grädde, vaniljglass, björnbärssylt, hjortronsylt, hallonsylt och jordgubbdssylt, blåbärssylt. Kokos,
citron, strösocker.Färska bär: hallon, blåbär, björnbär.Skivade bananer.Florsocker, nutella.

Till blinisarna: smulat kokt ägg, fiskrom, hackad lök och gräddfil.

Har du fler tips? Jag är pannkaksfreak :)

sara sa...

Åh, gud så gott! Det måste jag absolut testa. Jag har inga tips alls, men E brukar ha köttfärssås på sina pannkisar. Eller skinka, senap och jalapenos. Eller ost och skinka. Rättare sagt: han lägger på det han finner i kylskåpet. :-)

Var dags glimtarn sa...

Sara - Köttfärs och jalapenos... låter som om min E som inte börjar på E *S*

Saffranspannkisarna är bäst, tycker jag :)

Peace in mind sa...

Cool middag, jag gillar vardagsglimtarstuket...Visst är det härligt att bjuda lite opretensiöst, men supergott!

Var dags glimtarn sa...

Anna -: ), jag är opretto, speciellt i köket. Men gäster har jag gärna!

Var dags glimtarn sa...

Anna -: ), jag är opretto, speciellt i köket. Men gäster har jag gärna!

sara sa...

Åh, jag vill också ha paket idag! Me li fai vedere stasera?

Nässelblom och choklad sa...

Vilken bra idé att göra på det sättet. Det är alltid smart att det går att göra olika kombinationer när det är både barn och vuxna. Jag är nyfiken på din tomatsoppa - den låter god!

Annie - PD sa...

Blinis är en klar favorit... :)

Var dags glimtarn sa...

Sara- Tu po, quando tu guardare sotto. La gonna....il jeans 70's, Hunky Dory blouse anche un maglietta :)(si non po ridere quande io scrivi in italiano!)

Nässel - jag skålar ca 8 stora tomater, sen purear jag dem, en tesked socker, lite cremefraiche. En halvliter grönsaksbuljong och gul lök (ca 1/2)Så toppar jag med kryddor frästa i vitlök och en bit timjan och skivad parmesan. Uberlätt ; )

Annie - Här med :)

Var dags glimtarn sa...

quando io scrivo ska det ju stå....

sara sa...

Ma scrivi benissimo!

Var dags glimtarn sa...

Sara- Ahhhhh : )*slår mig för bröstet*