tisdag, april 01, 2008

Italienska för hela slanten

Det var faktiskt en kul grupp. Två schweizertyskar som försökte sälja på mig en kurs i freedancing, ett gift par. Bah! Try someone else. Men jag skrattade lite med (åt) dem, de var så härligt free spirits. Sen var där en gullig tjej ifrån Taiwan som kämpade som attan med uttalet, go rar och coolt klädd. Första intrycket är ytligt. En annan kul tjej ifrån Brasilien, blondare än mig och Björne, men kanske har hon slingor som en annan. Så en Pia, mamman i gruppen, tyska, go och rar och ville veta allt om mig. Sånt gillar jag iofs mindre. Sist men inte minst en fransyska som var rätt tyst denna gång.

Elena är vår italienska lärarinna, hon är ung och en av de gladaste och pedagogiska jag träffat, någonsin faktiskt. Det bådar gott för min 2 veckors kurs "italienska för invandrare".

Läxor fick vi, mammamia, jag minns inte ens vad dativ är. Kan man inte hålla sig till presens och snacka resten. Höhö. Nehej, bara till att studera.

3 kommentarer:

sara sa...

Det blir säkert jättekul! Hejja!

Var dags glimtarn sa...

Hoppas det *biter på naglarna*

C. Meow sa...

He, he - ja grammatik är inte att leka med. Men det där fixar du :)