tisdag, april 22, 2008

Ute på verandan vid vattnet

Idag satt jag med svensk väninna och åt på min favoritrestaurang Divino. För att fresta mig själv. Huset granne med Divino, högst upp, ligger drömlägenheten vi suktar efter. Samtidigt som känslorna drar isär. Sverige versus Locarno. Nästa år. Eller året efter. Köpa eller hyra. Vi budar och ser vart det bär hän.

Solen sken och jag brände nosen, på så sätt märker jag att jag är gravid. Bränner mig aldrig annars, men nu kommer jag gå och bränna mig hela varma sommaren. Precis som när lilla H och lille O låg i min mage. Ser ni en lättrödnäsa gömd bakom pilots i Stockholm resten av veckan är det möjligtvis jag. Äter personen dessutom på något, mer troligtvis jag.

Kan jag ha stövlar till jobbkjolen månne? Här är det för varmt men i Stockholm?

Update: Det känns bäst att börja packa nu! Planet går om 3 timmar. Men jag är snabb som en vessla. Det blir till att resa i stövletter (det är över 20 här så stövlarna packas ner) och vårjacka. Så får jag pylsa på mig under jackan men jobb blus, cardigan och såna kläder jag njuter av att inte så ofta behöva inhandla längre ; ) See you in Stockholm!

7 kommentarer:

Dubbelörn sa...

Strålande sol, +15 idag. Ljuuuuvligt! Säger vi som nu först fått vårvärmen *ler*.

Till helgen har de lovat lite mer mulet o enstaka skurar, temp kring +12.

Ser nog att de flesta har övergått till vårkläder o skor. ;)

Kram

Annie - PD sa...

Härligt med sol på nosen, bli inte mer bränd bara.

Stövlar till kjol funkar perfa här, svalt på morgonen lite varmare mitt på dagen sen kallt igen :)

Var dags glimtarn sa...

Dubbelörnen - låter som om jag valt rätt vecka! :)

Annie - Pust, jag älskar stövlar till kjol, sicken tur ; )

Solrosfrö sa...

Jag sitter på tåget och valde bort stövlar men ångrar mig lite... :) Kanske se då!

Var dags glimtarn sa...

Jessika - har du parkasen?;) Kan inte bestämma mig, måste nog packa 2 jackor.... Resten är iaf packat! Vore så klart super kul att ses:)

Petra sa...

Restaurangen ser inbjudande ut! Du bor så vackert! Ha det bra i Stockholm :)

Var dags glimtarn sa...

Petra - Tack!