lördag, april 12, 2008

Ur barnamun

I bilen på väg hem från 4 timmars bad och bastu.

Jag: -Kommer ni ihåg att ni ska på restaurang i Italien ikväll med 7 andra familjer, b.la Isabell som är svenska, kommer ni ihåg henne?
Lilla H: -När har vi träffat henne?
Jag:- Vi bowlade tillsammans en gång innan vi gick hem till K och M och åt, minns du?
Lilla H:-Vem vann???

Behövs tilläggas att hon är en liten tävlingsmännsika. Nej, tänkte väl det.

Ikväll är maken och barnen på restaurang längs vattnet i Italien, ca en timme kör man till den. Men den är magisk. Magisk mat, magisk personal och ikväll magiskt sällskap. Det är en liten restaurang som bara öppnar när man är tillräckligt många och ikväll var det dags. Jag? Har en deadline och inget val. Blir hemma. Aptrist. Vad ska jag laga? Allt känns trist i jämförelse. Försökte tigga en doggybag genom maken. Fast både han och jag vet att doggybag enligt italienare bara förekommer i USA. Shit.

6 kommentarer:

Solrosfrö sa...

De kan väl göra ett undantag med doggybagen kan man tycka? Han får be på sina bara knän!!

sara sa...

Jag har också försökt det där med doggybag i Italien. Funkade inte alls. :)

Annie - PD sa...

Hehe, helt klart en tävlingsmänniska :)
Hoppas du kom på något smaskigt att äta :)

Var dags glimtarn sa...

Jessika - De snörper på munnen bara ; )

Sara - Nej det funkar inte :)

Annie -skojar du :) Det blev potatismos och pannbiff, helt ok.

Borsökna Östergård sa...

Nä, men snälla vän, så där kan du inte hålla på. Vad är väl en deadline i det läget?!

Var dags glimtarn sa...

Ankie - jag är grymt plikt trogen.....ska jobba på det ; )Valde mellan dagen eller kvällen...