onsdag, april 16, 2008

The hotel

Jag vill bara bo där. På det lilla anspråkslösa hotellet. Tyvärr har både Wallenberg och Kamprad ögonen för samma hotell, likaså så gott som hela Sveriges skådis elit. Va f**, det är ju MITT lilla anspråkslösa hotell. De två herrarna kan väl ta in på Grand? Lobbyn ser ut som den inte fått en endaste handpåläggning sen 1904, enkelrummen är små som hytter. Men där finns både 1,2,3 och 5 stjärniga rum har jag förstått. Frukosten serveras på en bricka i rummet. Det ligger gömt mitt i stan. Nu verkar det vara fullt. Men jag fick ringa tillbaka om 45 minuter, de hade ett frågetecken på en stammis och eftersom ägaren råkar tycka jag är en trevlig pys som han sa, ska han höra efter om rummet kan släppas till lilla jag. Priset, otroliga 495 kronor. Nej, jag kommer aldrig avslöja detta hotell. Redan alldeles för många känner till det!

Jag råkar tjuvlyssna till att herr Kamprad tycker det är lite dyrt, kan man göra något med priset? Dagens förlösande skratt. Hotellets priser är så under det normala.

Update: I got it, I got it! Tänk att man kan bli så glad av att få bo på detta lilla hotell. Det är lite som att komma hem. Enkelt, lugnt om inte för många skådisar supit på kvällen, och oerhört familjärt. Hej hej "mitt namn" välkommen, ditt rum är klart. När ska vi komma upp med frukost? För inga pengar alls och så sött och genuint.

10 kommentarer:

Dubbelörn sa...

Jag vet att jag haft namnet i mitt register när jag höll på som bäst med hotellebokningar... Men tusan nu är namnet som bortblåst!!

Vet inte om jag vill ge dig en kram ;)

Petra sa...

Fy dig! Nu blev jag sådär otroligt nyfiken och tänker tänker tänker. Jag letade runt jättemycket efter ett billigt hotell nu när jag ska upp på bloggträffen den 7/6. Men 495, det hittade jag inget för mitt i stan :( Hinta, please!

Var dags glimtarn sa...

Dubbelörnen- om du tänker på ditt efternamn kommer du på det då? :) Maila mig om du vill veta.

Petra - klart du ska få veta, maila så berättar jag!

Dubbelörn sa...

Javisst!!! *gapskrattar*
Hur kunde jag glömma det?! Men vet du vad, jag har aldrig någonsin associerat det till mitt namn *skrattar dubbelvikt*. Snacka om mind mapping *asg*...

Kramar

Var dags glimtarn sa...

Dubbelörnen - ha ha, det var lite lustigt, ibland ligger saker för nära :)

Petra sa...

Nu har jag fått mail av dig och mailat tillbaka :) men du har fortfarande inte nämnt hotellets namn...It´s hard :-O

Vera sa...

Låter som en gömd skatt. Jag vet att Kamprand är snål men hallå lixom ... ca 495 kr är skitbilligt.

Var dags glimtarn sa...

Vera - det är det: ) Det är väl så man blir extra rik :)

Solrosfrö sa...

Ja men människa - VAD HETER HOTELLET??

Var dags glimtarn sa...

Jessika - maila mig så avslöjar jag, så kan vi bo på samma hotell i veckan:D!