tisdag, april 08, 2008

Snodd lista ifrån

Petra

Jag är: mätt och trött
Jag är inte: färdig med varken det ena eller det andra
Jag tycker om: att läsa
Jag tycker inte om: när folk inte pratar i klartext
Jag vill ha: en lösning på alla smärtsamma gåtor och en bit choklad?
Jag vill inte ha: lockigt hår
Jag har: varit på intensiv kurs i italienska halva dagen. Jag har öven en skitig skärm ser jag nu!
Jag har inte: gjort min redovisning för förra månaden
Jag vet: att jag imorgon ska titta på en lägenhet :O
Jag vet inte: när jag tänker skicka in mitt sk manus

6 kommentarer:

Anonym sa...

Hjälp!
Vad du är lik min syster. Hon är svenska men bor i Italien, gift med en italienare.
Hon jobbar som förskollärare på den internationella förskolan i Como. Hade ni bott där ett tag?

Det är spännande att läsa din blogg. En svenska med svenska ögon i Italien. Intressant att jämföra dina upplevelser med hennes.

Välkommen till mig!
/Zäta

Var dags glimtarn sa...

Hej Zäta!! Men hjälp är det sant? Den skolan var vi och besökte när vi flyttade till Como, bodde 5 minuter därifrån! Men vi valde en italiensk tillslut...

Bor hon kvar i Como, vad heter hon? Borde ha träffat henne...Bor bara 50 minuter ifrån Como idag! Ska kika in hos dig nu:)

Solrosfrö sa...

Kul lista det där! Jag har härmat ;)

Var dags glimtarn sa...

Jessika : Många härmapor idag på just den listan :)

Var dags glimtarn sa...

Jessika : Många härmapor idag på just den listan :)

Anonym sa...

Vad är det för lägenhet du ska titta på? Ska ni flytta?
/Nyfiken i en strut